NA: Casio tres grande complication ;-)

Beste mensen,

Het is inderdaad erg gecompliceerd om de tijd op deze Casio goed in te stellen, maar eenmaal gelukt heb je een leuke G-SHOCK. Dat behoeft denk ik geen verdere introductie. Ik was al een tijdje in het bezit van de Thaise hommage, maar uiteindelijk zijn er twee dingen in je leven die je echt wilt: een Rolex en een Japanse Casio, nietwaar?
Dus via SeiyaJapan deze besteld, een en ander ging erg vlot en vlekkeloos. (wel niet vergeten - zoals ik - dat er nog extra kosten zijn om het geval uit Japan te importeren.) Dit horloge heeft de onbegrijpelijke naam GW-5000-1-JF. Alles compleet: heel veel G-krachten, schroefdeksel, solar power en multi-band 6, geen idee of dat echt zinvol is, maar het klinkt in ieder geval als veel.
Zijn er dan verschillen met die andere, de GW-M5610? Ja, die zijn er echt. Je zou kunnen zeggen dat de Japanse toch wat meer solide is, voor zover dat nog kan bij een G, en uiteraard is de look van de Japanse iets meer ingetogen, persoonlijk vind ik dat wel mooi. Maar opvallend is dat het plastic minder plastic aanvoelt, iets zachter en buigzamer.
Kortom: wil je naast je rekenmachine nog iets van Casio, is deze G-SHOCK een prima keuze.

25 likes

Vergeet de interne metalen behuizing niet, een topper!

1 like

Inderdaad, eigenlijk het belangrijkste verschil… :+1:

1 like

:joy: :joy: :joy:
Nice. Geniet ervan :ok_hand:

1 like

https://www.fratellowatches.com/casio-g-shock-gw-5000-52mondayz-week-34/#gref

Hierbij nog een lezenswaardig stukje voor de liefhebber. :ok_hand:

1 like

O.k., allereerst gefeliciteerd dat je nu in het bezit bent van een echte Japanse G-Shock! Maar, en ik weet dus echt bijzonder weinig van G-Shocks, begrijp ik goed dat die je al had van een andere kwaliteit was, omdat deze is geproduceerd in Thailand? Zeg maar zoals je Seiko Made In Japan hebt en Seiko elders geproduceeerd? Of is deze gewoon niet echt? Please educate me. :thinking:

1 like

Ach, dat zijn van die lastige discussies… Beiden zijn helemaal echt en origineel, ik heb het voor de grap een Thaise hommage genoemd. Het zijn in wezen twee verschillende horloges maar wel met hetzelfde uurwerk. De Japanse heeft inderdaad wel een betere kwaliteit, onmiskenbaar.

1 like

Ah, weer wat geleerd. :+1: :slightly_smiling_face:

1 like