Na Casio vintage duiker

Vandaag gevonden bij de kringloop.
Mooie zware kast die kwaliteit uitstraalt.
Momenteel een “non runner”, heb hem wel open gemaakt en geconstateerd dat de batterij ver over de houdbaarheidsdatum was gezien de beginnende lekkage…
Morgen even een batterij te kopen.
Wordt vervolgd!

6 likes

Spannend :slight_smile:

Vandaag batterij geplaatst, en hij doet het!
In het digitale gedeelte kun je de actuele tijd instellen, of natuurlijk een 2e tijdzone.

Heb enkel een veertje over :face_with_raised_eyebrow:
Iemand een idee waar die heeft gezeten???

Het veertje is écht klein en al 2 keer weggesprongen,
en weer gevonden!:joy:
Dat gebeurt mij niet vaak ( dat terugvinden dan!)

3 likes

niet van een van de pushers?

gaaf ding overigens!

Mazzel! Veer is van het alarm, zit in dat kleine gaatje dat je ziet op de foto met het gemonteerde plastic deksel. Eigenlijk zit het uitsteeksel van de veer onder de printplaat, maar andersom zal ie het ook wel doen.

3 likes

Bedankt Martijn!
Nu ben ik nieuwsgierig wat dat veertje met het alarm te maken heeft, een soort aarding aan de kast?

Speakertje in het deksel, draai hem es om :slight_smile:

In het deksel zag ik idd een ronde schijf zitten.
Die veer activeert dus de speaker.
Weer wat geleerd.
En moet nou dat uitstekende deel van die veer
In de printplaat gehaakt worden?

1 like

Dit soort adviezen/raadgevingen zijn voor mij de leukste dingen van dit forum !

1 like

Mja, eigenlijk wel, maar andersom kan het ook wel, als je niet te veel wil pielen. Eigenlijk moet dat printplaatje los denk ik. Maar als je hem andersom in het gaatje doet gaat het ook wel. Valt ie er natuurlijk wel weer makkelijk uit.

Zal eens met een loep kijken morgen, er moet toch iets van een gaatje te zien zijn waar dat uitstekende stukje van de veer in moet gaan??

Voor nu ben ik ook zonder alarm al content met deze Casio!

1 like

Tja, hij haakt onder de printplaat, maar met een beetje trekken buigt dat haakje wat en trek je die veer er zo uit. Terug is wat moeilijker. In mijn ervaring doe je de veer normaliter via de andere kant door de losse printplaat en dan pas de printplaat monteren. Of de veer past op een uitsparing in het plastic gedeelte onder de printplaat. Dan eerst veer plaatsen en dan printplaat monteren.

Riskeer ik veel door de printplaat los te maken?
Of is het gewoon een kwestie van schroeven…
Ben altijd een beetje huiverig om dingen los te maken die nu in principe goed functioneren ( op het alarm na)

Ik zou gewoon dat veertje er andersom in doen. Deksel dicht en dan alarm testen. Het ziet er niet echt sleutelvriendelijk uit op dat plaatje.

Ga ik morgen proberen, bedankt voor al je uitleg!

1 like

Heb het veertje geplaatst, maar hoor geen alarm afgaan.
Ook goed😊

Dan maar datum functie