NA Casio Vintage Iconic

Nee, met de nieuwe aanwinst bedoel ik niet alleen mijzelf als aanwinst voor HF ;), maar ook vooral mijn eerste aankoop: Deze Casio Vintage Iconic A168WA-1YES.

Ik heb nooit zoveel met horloges gehad, tot een paar weken geleden. Ik ben HF als niet-member een beetje in de gaten gaan houden en werd langzaam steeds enthousiaster. Dit weekend heb ik me aangemeld bij HF. Omdat ik kiezen altijd erg moeilijk vind en ik nogal snel over-enthousiast kan raken, heb ik besloten om klein te beginnen. Met deze in mijn ogen klassieker. Eigenlijk vind ik hem in al zijn lelijkheid juist erg mooi. Het kleine formaat, de enorme hoeveelheid tekst die erop gestickerd is en de basic kleurtjes. Het horloge deed me meteen denken aan jaren '80 films.
Lekker goedkoop en ik had er vanaf het begin een goed gevoel bij. Hopelijk blijft hij bevallen en draag ik hem een paar jaar nog steeds, ook al zal ik dan meer horloges hebben, waaronder enkele G-Shocks (Die ik lang verafschuwd heb, maar waar ik nu toch een zwak voor heb gekregen.)

Velen zullen er vast een beetje om moeten lachen, maar ik vind het een leuk begin van een collectie.

23 likes

Goed bezig en welkom !
Misschien is de Casio F91W geschikt als volgende NA ? Voor de prijs hoef je het niet te laten…
attachment-Dirkzwager-boks-high-five-272x164

2 likes

Gaaf horloge! Prijs is niet alleszeggend. Zeker een leuk begin van een collectie :+1:. De casio F91W is zeker een aanrader. Ik heb dat model laatst zelf gekocht voor €12 bij Lucardi.

Wat staat er op de verlanglijst?

2 likes

Welkom

1 like

Welkom, hier ook een eigenaar van de F-91W. Deze A168WA staat nog op m’n lijstje om een keer te te hebben. Helaas is dat lijstje nogal lang :sweat_smile:

1 like

Welkom en ik vind die casios steeds mooier worden

1 like

En wie het kleine niet eert…

Casio is op het forum waarschijnlijk geliefder dan de gemiddelde Breitling. Je hoeft je niet te verontschuldigen voor je horloge. Sterker nog, je troeft velen van ons af.

:grin:

1 like

Welkom op HF en op replica’s en nep na is alles gewoon welkom hoor. Niks mis met Casio :+1:

1 like

Welkom op ons mooie Forum.

1 like

Welkom op dit mooie forum en van harte met de mooie Casio.:+1:

Wetende wat het hier een stimulerende omgeving kan zijn, wens ik je tevens succes met dit voornemen; houdt vol! :grinning::muscle:

1 like

Prima aankoop! Ga je vast geen spijt van krijgen. Welkom!

1 like

Welkom!!!

1 like

Welkom hier!

Leuk hoor, dit is ook een absolute klassieker. Zo heurt een jaren 80 casio er gewoon uit te zien. :+1: Veel plezier er mee.

Daar hoop ik je nog vanaf te praten, want die monstrositeiten horen wat mij betreft wel weer in de ovens van AVR op de maasvlakte. Ik geloof niet ooit een mooie G-shock te hebben gezien.

1 like

Van harte welkom op het enige echte Horlogeforum van de hele wereld!:sunglasses:

Ik wens je heel veel plezier toe hier en heel veel mooie horloges!

Die Casio is een mooi begin van jouw collectie.:+1::slightly_smiling_face:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van dit plezante HorlogeForum!!
Veel draag-plezier met je moderne klassieker, de Casio!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Wat Casio betreft kijk ik naar een Edifice Premium, blauw en ik zie ook wel wat in de G-Shock GMW B-5000D, zilverkleurig. Als ik zo’n flashy horloge durf te dragen tenminste.

1 like

De echt grote G-Shocks zullen mijn dunne polsen zeker niet halen. Maar wellicht dat een relatief klein model nog wel lukt.

Welkom op HF!

Helemaal niet hoor!

Het enige wat wat ik ‘stom’ vind is dat Casio dit horloge ‘vintage’ noemt. Je zou het ‘retro’ kunnen noemen, maar het is natuurlijk een nieuw horloge.

Ik heb G Shocks voor decennia verafschuwd. Nu heb ik er 3, en ik wil er nog een. Je moet er echt eens een proberen, juist jij met je horlogemisbruik. Het zijn gewoon de ultra toolwatches. Ik vind mijn Dremel of kolomboormachine ook niet ‘mooi’ op een manier zoals ik dit horloge mooi vind:

En nee, mijn G Shocks vind ik ook nog steeds niet mooi :slight_smile: Ik draag ze niet snel in het openbaar :smile:

1 like

Wat nu volgt zou ook met stichting korrelatie besproken kunnen worden, maar ik gooi 'm hier even in de groep.

Jouw dremel of kolomboor, als die tenminste op die van m’n vader lijken, zijn gemaakt van staal. Rubber is voor autobanden, helaas, en plastic is wat mij betreft alleen nog maar voor diepvrieszakjes.

Los van de grote, onooglijke vierkante ontwerpen, de oerlelijke en epileptische aanvallen veroorzakende potpourri van getoonde informatie in allerlei venstertjes en mijn haat voor alles wat niet weet of het ana of digi moet zijn, is daar dus ook de zeer, zeer onverkwikkelijke materiaalkeuze.

Al moest ik een zonnewijzer op m’n torso laten tattoeëren om de tijd te kunnen aflezen door dolken in m’n eigen borst te drukken, die dingen komen bij mij niet aan de pols.

Als ik in dit leven nog maar één horloge mocht houden zou ik een lumed versie van de GS quartz kopen, en het er op wagen. En dan zouden ze me op het eind van de rit m’n RVS kastje uit m’n koude dode vingers mogen wrikken.

Krassen en butsen en al.

:slight_smile: @SinntBarts, excuses voor deze min of meer ongevraagde rant in je topic. :slight_smile:

2 likes

Om mijn vorige post direct maar wat te nuanceren: Deze is nog heel acceptabel…

EDIT: Liever de stalen dan de zwarte, maar de zwarte is ook OK.

:joy: :rofl:

1 like