NA: Casiotron R11

Hallo, ik ben nieuw hier en heb pas een horloge geërfd. Kunnen jullie mij er wat weer over vertellen. Wat zou het waard zijn?

Ik heb toch zo’n schurfthekel aan topics die zo beginnen! :rofl:

Maar ik wil toch mijn nieuwe aanwinst met jullie delen :wink:.
Mijn oma is onlangs overleden en bij het opruimen van haar spulletjes kwam een horloge van mijn opa, die inmiddels al zo’n 25 jaar is overleden, te voorschijn. Het is een Casiotron R11 uit 1976. Met originele doos en papieren. Zelfs de rekening zat er nog netjes bij (395 gulden in 1976 voor een Casio, dat vind ik best een serieus bedrag! :scream: ). Uiteraard na al die jaren een lege batterij. Maar ik heb wel goede hoop dat het horloge nog werkt, dus snel op zoek naar een nieuwe batterij.

De waarde hoef ik niet te weten, die weet ik nl. al: priceless!
Maar kan iemand meer over dit horloge zeggen? Is dit horloge bv. origineel met mesh band geleverd? Op internet kom ik wel verschillende foto’s tegen van dit horloge met deze band.

7 likes

Degene die ik heb gezien en dat waren er 2 hadden beide een mesh band dus ik ga er vanuit dat deze origineel is.

1 like

Vandaag de batterij vervangen, maar helaas ook met een nieuwe batterij geen leven in te krijgen :disappointed_relieved:.

Is er hier op het forum iemand die reparaties aan kwarts uurwerken kan uitvoeren of weet iemand een goed adres waar ik hiervoor terecht zou kunnen?

Ik heb al wel een vervangend uurwerk op Ebay gevonden, maar omdat het hier om een erfstuk gaat, zou ik het horloge graag zo origineel mogelijk willen houden.




Volgens mijn met een pincet de bovenkant batterij en AC aan tippen dan moet hij gaan lopen.

1 like

Oeh… zou het zo simpel zijn?

Ik ben benieuwd, vlug proberen @Striker!

Help me even… AC?

Maakt het batterijtje goed contact met het contact punt? Op de foto lijkt het alsof er wat ruimte is, maar dat is moeilijk te zien.

1 like

Ik weet ook niet waar AC voorstaat, maar je moet die twee even verbinden bij Quartz horloges waar de letters AC staan en dan gaan ze pas lopen.

1 like

Klopt, dat was ook het eerste waar ik aan dacht. Maar er zit daar een metalen plaatje dat contact maakt met de batterij.

AC = All Clear, volgens mij.

1 like

Ah, ontdekt en geprobeerd. Maar doet helaas niets.

Waarschijnlijk doet het niets, maar probeer nog een keer het batterijtje er uit te halen en terug te plaatsen NA dat je het AC hebt getriggerd.

1 like

Helaas ook geen effect.

Wat is dat ding in een prachtige staat joh. Ik hoop dat je iemand vind die hem aan de praat krijgt :+1:

2 likes

Ik heb op Marktplaats een donor op de kop getikt, waarvan ik het uurwerk heb overgezet.
De batterij in de donor was wel een ander, wat dunner type, dat beter op z’n plek zat, dus ik had even de hoop dat het toch aan de batterij zou liggen, maar ook hiermee werkte het origineel helaas niet.

Het display is niet helemaal vlekkeloos, dus ik ga nog wel kijken of ik het originele uurwerk toch aan de praat kan krijgen. Maar voor nu ben ik blij dat het weer loopt!

7 likes

Mooi man! Prachtig zelf gedaan :+1:

2 likes

Mooie horloge. Elke batterij zit er in die werkt?