Heerlijk verhaal en een heerlijk seventies swagger horloge!
Mooi horloge met bijhorend verhaal (en auto). Heel fijn om als Volvo-liefhebber de achtergrond mee te krijgen. Zelf ben ik nog maar halfweg met mijn 15-jarige S60 met 245000 km.
Leuk verhaal en prachtig horloge! Die 262 coupé is geweldig!
Goed verhaal, mooie aanwinst!
Heerlijk verhaal en horloge, maaren die auto,… die wordt je vergeven ! ( echt waar een Bertone ?? )
Ha Dennis, moor verhaal heb je er van gemaakt, erg leuk om te lezen! Als ik hem zo zie dan mis ik hem toch weer een beetje, maar fijn dat je van het horloge geniet en dat hij bij een Volvo liefhebber terecht is gekomen!
Mooi verhaal, mooi horloge en dikke baksteen!
Deze komt uit 75, helaas niet meer in mijn bezit.
Nog altijd spijt van.
Prachtbak!
Nice! Ik gooi er nog maar even een eighties Volvo horloge in die ik ook op mijn wishlist heb gezet voordat het hier alleen maar over Volvo’s gaat en het topic naar ‘Off-topic’ wordt verplaatst
Nou mijn vader werkte destijds in 1977 bij Volvo Born.
Hij heeft dat jaar 2 kado’s gekregen 1 horloge van Volvo,
En mij .
Dus het is mijn geboorte jaar horloge en 50 jaar Volvo.
De passie spat er vanaf. Mooi man👌🏾
Lekker rond touren in die dikke volvo van je met de blue ribbon om je pols!
Wat een leuk verhaal zeg. Gezien het “Volvo” op de deksel vermoedde ik al zoiets, maar het juiste verhaal kende ik niet.
Ik moest even zoeken, maar ik heb 2 van zulke Certina’s, behoorlijk gehavend trouwens, in mijn projecten laatje liggen. Ik ging er vanuit, dat ik er een had, waarvan de wijzerplaat van kleur verschoten was. Maar niet dus. 2 verschillende uitvoeringen met inderdaad verschillende uurwerkjes.
Bedankt voor de info. Met deze wetenschap moeten ze eigenlijk wat hoger op het priolijstje komen om ze weer in ere te herstellen.
Ik hou niet van Volvo, maar dit is wel een pracht verhaal.
Zo hé. Dat is helemaal een mooi verhaal. Tof dat het horloge ook nog in je bezit is!
Wat leuk dat je zowel de blauwe als de groene hebt! Inderdaad de moeite waard om ze weer gangbaar te maken
Leuk verhaal en gefeliciteerd met de aanwinst van het Certina horloge.
Kleine aanvulling: verschil tussen het model 25651 en 25651M,
Het M model heeft dikkere schroeven welke het uurwerk vastmaken dmv kastplaatjes(2 x ) aan de kast. Ook deze kastplaatjes hebben een iets groter gat. Onderdelen nr,s"5166 en 166.
Groet Jan.
Mooi dat je nog steeds van hem geniet!!
Zeker, ik draag hem nog altijd met veel plezier!
Mooi verhaal en dit horloge, geniet ervan!
Dit had ik eerder moeten weten! Allerlei folder en dealerspul bij mijn 264 verzameld, zo’n horloge had het wel afgemaakt. Helaas is deze tank al weer enkele jaren geleden bij een nieuwe liefhebber ondergebracht. Met mooi weer mis ik hem toch wel!
Het foldermateriaal is er nog. Alles heeft betrekking op de 264 uit '77. Geïnteresseerden mogen een PB sturen.