Zoals ik in een eerder topic heb gepost, heb ik van mijn opa 2 horloges geërfd. Een Certina Blue Ribbon cal. 25-651 die hij heeft gekregen toen hij 25 jaar bij DSM werkte en een Certina handwinder met caliber 410 uit circa 1959 die hij dagelijks gedragen heeft.
Beide horloges hebben een nieuw bandje gekregen en heb ik naar @PeterLC gebracht voor onderhoud. Hij heeft zich hier goed over ontfermd en klasse werk afgeleverd. Hij heeft me constant op de hoogte gehouden en foto’s doorgestuurd. De foto’s van het uurwerk zijn van hem.
Gezien de topics met foto’s van onderhoud populair zijn, @PeterLC je mag als je wilt een topic maken over wat je met deze horloges gedaan hebt.
Zowel ik als mijn oma, die me de horloges heeft gegeven, vinden het erg mooi dat deze horloges na al die jaren weer met trots gedragen worden. Het is een erg mooie herinnering aan mijn opa.
Dan nu het belangrijkste, de plaatjes:
Certina Blue Ribbon
Het 25-651 uurwerk
Nieuw donkerbruin struisvogelleer bandje
Mooi sunburst effect op de wijzerplaat
Originele Certina kroon
Inscriptie met naam van m’n opa
En na al die jaren weer om de pols
En de Certina handwinder
Het cal. 410 uurwerk
Met het nieuwe kalfsleren bandje, hier ook de kroon te zien waar @PeterLC diepere groefjes in heeft gemaakt om het opwinden te verbeteren. Deze waren erg glad
Bijzonder om een horloge dat zo vaak door m’n opa gedragen is, een nieuw leven te geven.
Samen op de foto