NA Certina Blue Ribbon

Inmiddels ben ik zo’n drie maanden onderweg in de ‘horloge-hobby’. Na een vintage Seiko op leer en een sportieve Alpina op canvas wilde ik nog heel graag iets met een stalen band. Tussendoor heb ik een Seiko 5 geprobeerd en nog een oude Seiko Chronograph, maar die waren het beide niet.

Ondanks mijn zeer gebrekkige ervaring weet ik inmiddels wel een beetje dat mijn voorliefde neigt naar oud spul - vintage klinkt wat beter. Toen ik deze Certina Blue Ribbon online voorbij zag komen was ik gelijk verkocht! Ergens online staat een verkooptekst bij een vergelijkbaar model die ik hier niet ga neerzetten maar waar ik me wel helemaal in kan vinden (Certina Blue Ribbon - Brown Dial 70’s Vibe).

In mijn naiviteit heb ik niet uitvoerig gevraagd naar de onderhoudsstaat van het horloge. Aangezien hij af en toe blijft hangen denk ik dat hij aan een onderhoudsbeurt toe is. Mochten er tips zijn voor mij - waar dat het beste uit te voeren in de omgeving Ede - laat het me weten!

Maar eerst, plaatjes:

58 likes

Mooi ding! Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst.

Dertig kilometer verderop, in Zeist, zit @BelleHeure , zij zijn gecertificeerd hersteller van Certina. Die kan ik je warm aanbevelen.

6 likes

mooie aanwinst :+1:t2:

1 like

Gaaf ding man!

2 likes

Mooie Certina :+1:

1 like

een mooie certina, hoop dat het onderhoudsbeurt er komt,
draag hem met plezier

1 like

Mooi zeg, gefeliciteerd!

1 like

Mijn beste,

Een prachtige aanwinst van een befaamd horlogehuis.
Gefeliciteerd!!
Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Schitterend horloge, van harte gefeliciteerd!

1 like

ziet er mooi uit! :+1:

1 like

Mooi hoor :ok_hand:

1 like

Echt mooie horloge, geniet ervan

1 like

Ja dat is zeker wel de bedoeling, daar vind ik hem te leuk voor om het niet te doen!

1 like

Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties!

2 likes

Fantasisch mooi horloge! Mooie wijzerplaat ook

1 like

Cool horloge! Mooie wijzerplaat :ok_hand:t2:

1 like

Heel mooi :ok_hand:. Veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst.

1 like

Mooie aanwinst!

Aangaand het onderhoud, ik heb zelf positieve ervaring bij ‘Kris en Daan’ in Ede. Daan is een echte uurwerkmaker incluis opleiding en ervaring, zeker de moeite waard om even langs te gaan.

1 like

Strak hoor van harte :partying_face:

1 like