Ik wilde even delen dat ik dit klokje heb aangeschaft. Ik ben nog steeds in afwachting van de nieuwe aanwinst maar wilde jullie toch vragen ten eerste wat jullie mening en ervaring is met dit merk, maar voornamelijk waar ik op moet letten als ik dit horloge ontvang, Hoe kan ik het beste testen of dit horloge naar behoren werkt. Is dit gewoon een kwestie van opwinded en kijken of het werkt of zijn er speciale methodes voor. Ik ben een leek op gebied van van vintage en alle informatie is welkom.
Mooie koop. Over het algemeen zijn deze certina’s bombproof gemaakt. Ik heb nog ergens een heel gelijkaardige bristol 230 liggen. Loopt nog steeds zeer nauwkeurig.
Wat je zou kunnen doen is een app installeren die de afwijking meet. Bijvoorbeeld deze:
kijk dat is informatie waar ik iets mee kan, bedankt voor deze tip. ik wist niet eens dat ze apps voor dit soort dingen hadden. begin toch al oud te worden met 33 jaar geloof ik.
Op de website: vintagecertinas.ch kun je aan de hand van de cijfers achterop de deksel meer achterhalen over je horloge. Bijv. het gebruikte uurwerk, in jouw geval: 25-66.
Als het horloge op tijd loopt dan kan deze alsnog gortdroog zijn qua smering en onderhoud nodig hebben. Zo kom ik ze vaak genoeg tegen, deze Certina uurwerken zijn taai.
Veel mensen vinden het wel best als het horloge op tijd loopt, niet iedereen neemt zijn of haar hobby even serieus.
Wat @Lieuwedv zei. Maar persoonlijk laat ik t afhangen of ik t horloge regelmatig draag. Als t n dagje in t jaar om gaat, en t is geen kostbaar horloge, dan laat ik de service achterwege.
Zou t n daily wear worden dan zou ik t overwegen.
Voordeel bv dat ik mn Seiko Monster als daily wear draag, is dat n donor uurwerkje minder kost dan n service beurt
nee misschien heb je gelijk, als je zon horloge koopt hoort daar ook onderhoud bij. Een tweedehands auto laat je ook eerst nakijken voordat je naar Frankrijk op reis gaat.