NA: Certina DS-1 Himalaya

Handige jongen, die juwelier! Gelukkig zitten hier in ons stad geen juweliers die serieus spul verkopen :laughing:

Prachtig horloge trouwens! Fijn ook dat er een krasvrij glas op zit :wink:

1 like

Hij is heel handig, maar gunt zā€™n goede klanten ook wel iets. Als het nu om een mooie korting of merchandise gaat. Zodoende heb ik door de jaren heen al een Rodania en twee Oris horloges bij de man gekocht. Mijn wederhelft heeft ook al ringen naar eigen ontwerp en dergelijke daar gekocht, dus dit schept wel een band. And sometimeā€™s he makes me an offer I canā€™t refuse :wink:

5 likes

Proficiat! Mooie aanwinst vooral met de ā€œringā€ op de wijzerplaatā€¦ Bij Yzerbyt gekocht?

1 like

Prachtig :ok_hand: ā€¦ veel plezier ermee :+1::grinning:

1 like

Die etalages ook altijd :joy:
Mooi hoor! Genieten!

1 like

Inderdaad, Johan Yzerbyt is een topper. En belangrijk, buiten verkoper, juwelier en AD ook vakman. Altijd goede service, hij doet ook niet moeilijk als ik iets ouds of defect binnenbreng voor evaluatie dat ik niet bij hem gekocht heb. Dan kijken we eens samen op de witschi of geeft hij zā€™n mening over een en ander betreffende evt. herstelling. Wel leuk om met zo iemand ā€˜onafhankelijkā€™ te kunnen overleggen vooraleer je verder gaat in op punt laten zetten van collectiehorloges of vintage enzo. Win-win situatie voor beiden, ik koop af en toe een nieuw horloge bij hem, en hij bekijkt met plezier of er nog iets te maken valt van mijn oude meuk. Dan weet ik welke weg ik moet opgaan met evt. projecten enzo. Ik heb wel mijn bronnen qua onderdelen en dergelijke, maar ik ben geen horlogemaker.

4 likes

Prachtig horloge! Van harte en geniet van deze beauty.
Ik zit al heel lang te twijfelen over een DS 1. Ik kocht vorig jaar mijn eerste zwitserse automaat, de DS 8 Urban powermatic. Verkocht via HF en tig andere horloges gekocht maar ide DS 1 nog steeds niet :slight_smile:

Ik vind deze ook schitterend maar ook die andere Himalaya edition en de zwarte met cross hairs :joy:
Het jeukt wel weer na deze NA en leuk weer een Certina te zien.

1 like

Ik ben ook gek op de ds-1. Twee stuks hier, wel de oude modellenā€¦

Dick

4 likes

Prachtige ds 1. Zowel voor als achterkant! Gefeliciteerd!

1 like

Ze zijn wel best heel mooi afgewerkt voor hun prijs, en ik heb toch al wat vergelijkingmateriaal dat (veel) duurder is om de pols of in mijn handen gehad. Maar de leukste horloges zijn nog deze soort, van die under-the-radar, waar voor zā€™n geld horloges die je pad kruisen :grin:

2 likes

Ik dacht altijd dat dit een van de eerste DSā€™en was. Ik heb hem zelf ook, wp in een iets mindere staat, maar binnenin de deksel staat ā€œswiss patent pendingā€, wat ik altijd heb geĆÆnterpreteerd als zijnde een van de eerste DSā€™en (dus 1959/1960) waarbij het DS patent dus nog niet toegekend is.

Plaatje vh web, ik draag de mijne vrijwel nooit en kon zo even geen eigen foto vinden.

4 likes

Gefeliciteerd met de NA!

1 like

Die patent pending duid inderdaad op een van de eerste DSā€™en maar ook in de 50/60ā€™er jaren maakte Certina verschillende modellen :wink:

De eerste DS automatic modellen hadden een 25-45 binnenwerk vanaf 1960 is daar dan het 25-65 voor in de plaats gekomen.

Maar ja dus jouw model kan ook een van die eerste DSā€™en zijn ik dacht dat het patent in 1960 toegekend was en dat vanaf dan het nummer in de caseback geslagen werd. Je zou dus even moeten kijken naar welk binnenwerk erin zit en hoe de binnenkant/buitenkant van je achterdeksel eruit ziet om hem te kunnen dateren.

Maar dit kan dus Ć©Ć©n van die eerste modellen dus zeker zijn!

1 like

Nog 2 nachtelijke fotootjes en nu :sleeping: :sleeping_bed:

3 likes

Vanop de Moerkerkse Steenweg? Ik moet daar nog eens passeren, die heeft soms wel eens iets liggenā€¦

No I must resist, I must resistā€¦

1 like

Dit doet het boven verwachting goed! Mooi, en weer eens wat anders. Die gouden band maakt hem wel af. Leuke aanschaf, veel plezier er mee.

1 like

Erg mooi deze Certina. Veel plezier er mee en zo zie je maar weer, je kunt beter zelf eten halen dan bestellen, dat scheelt de bezorgkosten!

1 like

Veel succes en genot met je nieuw aanwinst! :grinning:

1 like

Mooie dresser hoor.
En zoā€™n onverwachte aanwinst (O.A.) is altijd leuk > BAM!

1 like

Het horloge ziet er mooi uit! Gefeliciteerd.

1 like