NA: Certina DS-1 Powermatic 80 Special Edition Big Date

Sinds ik de eerste afbeeldingen van de Certina DS-1 Powermatic 80 Special Edition Big Date (even ademhalen) zag was ik verliefd. Dit model is ter ere van het 60-jarig bestaan van het DS (Double Security) concept van Certina geïntroduceerd. Toch twijfelde ik over de groene wijzerplaat; normaal hou ik meer van ingetogen horloges. Om deze reden had ik het horloge uit m’n hoofd gezet en er niet meer aan gedacht.

Totdat ik en mijn vriendin (die helemaal niks met horloges heeft) in het centrum van een stad liepen waar vrienden van ons een huis hadden gekocht en ze een housewarming gaven.

We liepen langs een juwelier en ik gluur dan natuurlijk altijd in de etalage en dan vooral bij mijn geliefde merken zoals Omega, Longines, Certina en Tissot. En daar was hij weer, de Certina met groene plaat. Ik vroeg mijn vriendin welke Certina ze het mooiste vond en ze wees direct naar de Certina DS-1 Special Edition: ‘zo’n groene heb je nog niet en ik vind die ijzeren (:grinning:) band wel leuk en een keer iets anders. Ja, hoe langer ik er naar kijk hoe mooier. Wil je hem even passen?’ Na lang twijfelen besloten om door te lopen waar ik achteraf natuurlijk erg veel spijt van had!

Sinds dat moment kreeg ik het horloge niet meer uit m’n gedachte. Onder het mom ‘als het jeukt moet je krabben’ toch ‘mijn’ juwelier een berichtje gestuurd en gevraagd of hij aan de DS-1 kon komen en zo ja, voor welke prijs hij deze aan kon bieden. Er bleek er nog één op voorraad te zijn in Nederland, bij de Swatch Group Netherlands zelf in Eindhoven op het hoofdkantoor (in Zwitserland lag het horloge ook niet meer). Een leuke prijs gekregen en het horloge maar laten bestellen.

Hierbij dan de foto’s van mijn nieuwe Certina DS-1 Powermatic 80 Special Edition Big Date. De foto’s doen hem helaas geen eer aan, de wijzerplaat is in het daglicht echt fantastisch en speelt heerlijk met de lichtinval. Ik ben blij!



44 likes

Mooi verhaal, mooi horloge! Geniet ervan! :ok_hand:

1 like

Markante klok! Mooi! Proficiat!

1 like

Gefeliciteerd met deze fraaie Certina, mooie kleur, duidelijke datumaanduiding én een diamant op 6!
Veel plezier ermee :ok_hand:

1 like

Mooi horloge! Heb hem ook in het vizier gehad maar nog niet doorgepakt. Blijft toch een kanshebber om ooit de collectie mee uit te breiden. Veel plezier ermee maar dat gaat wel lukken denk ik! :+1:

1 like

Dat groen is echt heerlijk, geniet ervan!

1 like

Heel mooi dat groen. Geniet ervan!

1 like

Supermooie wijzerplaat, prachtig horloge, daar ga je veel kijkplezier aan hebben! :slight_smile:

1 like

Gefeliciteerd! Uniek, dat je 'm kon bestellen en ook nog eens onder listprice. Wow!

1 like

Heel mooi, en dat groen :star_struck::star_struck:

1 like

Mooie keuze! Erg leuk horloge wat ook nog een verscheidenheid aan bandjes kan hebben. Geniet er van!!

2 likes

Mooie Certina Tim! Prachtig dat groen

1 like

Strak horloge.
Gefeliciteerd !

1 like

Leuk! Van harte gefeliciteerd met deze NA.
Ik heb er ook meermaals naar gekeken, de plaat sprak mij heel erg aan.
Alleen elke keer niet gedaan, vanwege de ‘ijzeren’ band :stuck_out_tongue_winking_eye:
Maar dat is persoonlijk. Jij gaat er ongetwijfeld veel plezier aan beleven!

Heel veel draaggenot toegewenst!

1 like

Ah daar heb je hem weer! Ik heb de mijne onlangs verkocht. Ik had hem direct gekocht toen ie op de site van Certina verscheen. Maar moest nog even wachten op de eerste uitlevering. Prachtig horloge maar ik droeg hem te weinig. Proficiat! Praatje, plaatje.

2 likes

De Milanese band vind ik erg goed bij het horloge passen en draagt heerlijk comfortabel. Certina komt ook met 2 nieuwe varianten van de DS-1 Big Date maar dan geen ‘Special Edition’, met zwarte en blauwe wijzerplaat. Deze versie heeft een normale stalen band, ik ga informeren wat deze los gaat kosten om af te wisselen:

4 likes

Zonde dat je hem weg hebt gedaan maar er zal vast iets moois voor in de plaats zijn gekomen :grinning:

1 like

Eigenlijk niet, heb deze Certina en mijn Mido weggedaan. Ik draag nu dagelijks de Oris 65 Diver waar ik wel even rust mee heb. Tegelijk moet ik mij inhouden om niet deze ook te verkopen en een Omega Seamaster 300 te halen :see_no_evil:

1 like

Zeer mooie wijzerplaat met die tinten groen! :heart_eyes: Mooi uurwerk erin, super! Veel plezier ervan!

1 like

Ik zou het wel weten, Oris er uit en de Seamaster er in! :grinning:

1 like