Na: Certina DS 1e gen, patent pending

Misschien had je deze al gespot, maar er wordt niet duidelijk of er een originele kroon op zit. Zo ja dan heb je er in elk geval een beeld bij, toch wel een minder gebruikelijke vorm. Zag hem ook op andere DS topics duidelijk in beeld, dus lijkt de juiste. Ik denk niet dat ik deze heb liggen, evt wel een wat meer standaard kroon

https://omegaforums.net/threads/reduced-certina-ds-first-generation.55639/

Ik dacht dat er vier vroege DS modellen waren, jouw Himalaya is volgens mij gebaseerd op deze variant:

4 likes

En dank, die kende ik idd. Dit is wel de originele kroon en dus ook degene die ik zoek. Ongebruikelijke vorm idd, ik kan hem zo 123 ook niet vinden op een vd verkoopsites.

1 like

Hey, inderdaad dat is de stamvader van mijn Himalaya :+1:
Ik had al twee andere versies gezien maar deze nog niet, daarmee dat ik zei ‘losjes’ gebaseerd op.
Leuk om zien en weten!

1 like

Mijn vroege DS-jes hebben in elk geval een andere kroonvorm, en die zal nog wel wat makkelijker te koop zijn (25-36 en 25-66). Binnenkort kijk ik voor de zekerheid nog eens mijn kronen door, maar die ik heb van Certina zijn denk ik eerder eind 60 begin 70, helaas. Succes in elk geval!

4 likes

Dank alvast!

Grappig, heb een erg gelijkaardige op weg.

1 like

Oeh, foto’s graag!!

Mooi!

Leuke post!

Prachtig verhaal. Die verrassende ontdekkingen via MP of eBay zijn toch de aankopen waar iedereen van droomt.