NA; Certina DS Action Diver 38mm. Mooi groen is niet lelijk!

Top, gefeliciteerd!:grin:

1 like

Gaaf. Mooie NA. Geniet er van :+1:

1 like

:joy::joy:

Precies wat ik dacht! Dat was toch in Amsterdam? Met een vriend naar Amsterdam, in plaats van met de vriendin naar Maastricht :joy:

Neverthelessā€¦ @Steev fraaie aanwinst, fijn horloge die Certina! Geniet ervan!

1 like

Steven, bedankt voor het heerlijk lange NA-verslag. Gefeliciteerd met de aankoop en geniet ervan.

1 like

Heel mooi!

1 like

een heel verhaal, maar toch wel leuk hoe het dan gelopen is met de NA
draag hem met plezier.

1 like

Sorry, niet gelezen alleen maar plaatjes gekeken
Wel een prachtige aanwinst zeg :wink::ok_hand:

1 like

Van harte, leuke NA! Groen is top!

1 like

Gefeliciteerd! :+1:

1 like

Nee hoor, was ook met de vriendin in Maastricht. Zie het topic, Kent u dat. Balen als een stekker.

Steven, het verhaal is mooi genoeg om 2 keer te vertellen.
En wat betreft het horloge, de verloving en het voorgenomen huwelijk.
3X Gefeliciteerd

1 like

Ah, kijk. Dank voor de opheldering @Eddie

Twee keer hetzelfde topicā€¦ tja. Neem je je publiek serieus, dan zou een verwijzing wellicht gepast zijn imho.

Ik dacht al: 2 sukkels die zich verloven en dan een miskoop horloge aanschaffen. Hoe is het mogelijk, dit lees je alleen op HF! En nog allebei in Maastricht ook!

En de Bijenkorf in Maastricht die nix anders doet dan horloges met butsen verkopen.
Ist gin skaand?

Zeker! Vooral dat powermatic 80 uurwerk, heerlijk. Je laat hem een tijdje liggen en hij loopt nog steeds.

En je kan er prima mee het zwembad in springen, weet ik uit persoonlijke test :slight_smile:

1 like

Gefeliciteerd en bedankt voor de mooie NA! Het was een plezier om te lezen. Heel herkenbaar zoā€™n toch-wel-toch-niet-aankooptraject :grinning_face_with_smiling_eyes:

Wat ik me nu afvraagā€¦ hoe vergelijkt deze zich met de vele Seikoā€™s in je collectie?

2 likes

Ook erg gaaf! Deze heb ik ook overwogen maar stak er net niet bovenuit! Maat zeker een topper en ook prachtig! Geniet er van!

1 like

Nee dat zit er niet in, maar hiusen van is zwart het geval!

Dankje! Die lange verhalen zijn niet voor iedereen maar toch leuk dat het gewaardeerd wordt!
En genieten gaat zeker lukken!

Lekker hoor!

Dat is ook 1 van de redenen geweest waarom ik dit model zo waardeer en een powermatic 80 uurwerk wilde.

Hij maakt zā€™n roeping wel waar met de 300 meter waterdichtheid. Sat gaat ie vast nog wel eens ondervinden :stuck_out_tongue_winking_eye:

Fijn zoā€™n uitgebreid NA gewaardeerd wordt!
Haha wel hĆØ? Ik denk dat meerderen dit wel herkennen :grin:

Ik moet zeggen dat de kwaliteit er toch wel van af straalt. Ik heb wel echt een voorliefde voor Seiko o.a. door de prijs-kwaliteitsverhouding en de designs van (vooral) de afgelopen jaren van bepaalde lijnen.

Maar deze Certina steekt er toch wel echt bovenuit. Mijn Seiko SRPH17 komt qua specs nog het meeste in de buurt. Maar de afwerking, het oog voor detail, de uitvoering van de kleur en wijzerplaat + het gevoel (zowel letterlijk als figuurlijk) is toch net een stapje hoger.
Je ziet en merkt gewoon dat er net wat meer liefde in is gestoken en aandacht aan is besteed.

In vergelijking tot mijn Seiko 5jes is het gewoon een heel andere categorie maar voor beide geldt voor mij dat dit juist de charme is voor wat je er voor betaald.

De 5jes zijn bijvoorbeeld meer met de insteek van ā€œvoor erbij, en net wat andersā€ maar de Mini Turtle, Land Tortoise en Ds Action Diver zijn toch wel meer kopstukken.

Met andere woorden, je verwacht iets voor het geld en krijgt het voor je geld ook. De diversiteit (met betrekking tot prijs, kwaliteit en afwerking) maakt het leuk naar mijn mening. :smile:

3 likes