NA; Certina DS Action Diver 38mm. Mooi groen is niet lelijk!

Waarschuwing: Lange NA

Na een langere periode van een handjevol nieuwe aankopen (waarvan ik na langere tijd bezig nog een NA zou willen schrijven), nu een aankoop met een speciale gelegenheid er aan verbonden.

Het begon al zo’n 6 maanden geleden. Ik was druk in de weer om plannen te maken voor een huwelijksaanzoek voor mijn geliefde vriendin.
Na veel tijd steken in stiekeme dingen bedenken rondom haar, vond ik het hier en daar ook wel op zijn plaats om mezelf voor zo’n gebeurtenis in de watten te leggen.

Na samen met zuslief een mooie tamelijk unieke ring te hebben uitgezocht voor mijn wederhelft was er ruimte en tijd om te kijken naar een sieraad voor mezelf.

Uiteraard moest dit een horloge worden. En het liefst ook 1 van een caliber dat ik nog niet had. Een prijsklasse aan de bovengrens die ik me tot nu toe kan veroorloven (met een verhuizing achter de rug en veel klusserij en aankopen in het vooruitzicht). En net even een stapje hoger/duurder in de prijsklasses dan ik al verkend had.

De zoektocht begon. Eerst maar eens een lijstje met eisen maken waar het aan moest voldoen.
Hier ging het per direct al fout en kwam ik er totaal niet uit. Het idee was in eerste instantie namelijk een dresser die ik op de trouwerij kom dragen. Echter ben ik behoorlijk liefhebber van toolwatches en kriebelde dat toch ook wel weer heel erg.

Na veel nadenken hoe ik dit ging doen, en veel verschillende overtuigingen kweken, was ik eruit!
De gedachtegang was als volgt; zij een ring voor de verloving, ik een horloge voor de verloving. Haar trouwjurk is waarschijnlijk duurder dan mijn pak, ruimte voor een “trouwhorloge”.
Afijn. Na dit te hebben besloten heb ik het eerst maar geparkeerd en me gefocust op de verloving.

Na 3 dagen in een pipowagen in Sint Maarten (15 minuten rijden van Callansoog) te hebben verbleven, een huwelijksaanzoek en 4x een dikke “JA” te hebben gekregen was het een rit terug naar huis als verloofd stel en reden genoeg om te genieten maar ook om verder te kijken naar potentiële horloges die aan de term “verlovingshorloge” zouden kunnen voldoen.

De weken verstreken en ik had te veel keuze voor mijn budget en eigen bestwil.
Ik had inmiddels mijn 2 piece plan voor deze gelegenheid al voorgelegd aan mijn geliefde en deze beaamde dat ik zeker voor zowel de verloving als de trouwerij een mooi horloge zou moeten kopen (Jaja, t is geen wonder dat ik haar ten huwelijk heb gevraagd :blush:. De gunfactor ligt hoog bij ons)

Maar goed. Toch maar weer een eisenlijstje maken. Na veel wikken, wegen en milde migraine was het lijstje voor dit horloge compleet;

  • een duiker of minstens een toolwatch
  • geen Seiko (al oververtegenwoordigd in de collectie)
  • een “daily” waardig model
  • minimaal 200m waterresistance
  • een zwitser
  • saffierglas
  • Automaat
  • een goede powerreserve
  • maximaal 40mm, het liefst kleiner
  • goede afwerking
  • maximaal rond de €800
  • mogelijk groen want de kleur van “vruchtbaarheid” en symboliek voor een vruchtbaar en gelukkig huwelijk.

Dit alles slenkte de keuze al aardig en maakte het zoeken een stuk makkelijker.

Echter, de wispelturige flapdrol die ik ben, bleef ik toch naar van alles kijken en twijfelen over de kleur. Dit omdat er zoveel moois is rond deze prijs wat ik wel wil hebben, maar ook omdat het wel een daily te dragen kleur moest zijn.

Afijn. Ik had een paar modellen op het oog. De DS Action Diver van certina in 38mm (kleurstelling nog onzeker), verschillende Hamilton modellen, Mido’s, Tissots en Alpinas. Te veel modellen op op te noemen.

Toch bleef de DS Action Diver in het hoofd rondspoken.

Zo’n 2 maanden verder was het eindelijk tijd om te genieten van een welverdiende vakantie. In Epen op grens met België wel te verstaan.

Ik ben hier vaker op vakantie geweest in het verleden en dit was inmiddels de 2e keer voor mijn verloofde en ik dat we hier op vakantie gingen.
Hierdoor had ik uiteraard precies voor de bril welke horlogewinkels in Maastricht zitten en waar ik in de vakantie had willen kijken.

Na een dagje Maastricht en wat peilen naat het aanbod was ik toch al gauw erg verliefd op de Action Diver. De kast, de wijzerplaat, de specs, het klopte gewoon. De groene en zwarte variant waren beide aanwezig. En toch bleef mijn hoofd bij de veilige keuze; “Zwart”.

Helaas ben ik te twijfelend over dit soort dingen en met lege handen weer terug naar de camping gegaan.

Een paar dagen laten bezinken en het mooie heuvel landschap maakten dat ik er al gauw over uit was en ik de centen maar naar ome Bijenkorf moest brengen voor een zwarte Action Diver.
Eenmaal aangekomen was deze alweer verkocht. Balen… dan de groene maar passen. En ja hoor, opslag verliefd. Weg van de groene kleur en al watertandend de waterresistentie aan het uit testen.

Toch maar een paar keer ijsberen en vol goede moet en gezonde spanning het geld overmaken voor een aankoop.
Na een goed kwartier te hebben gewacht op het benodigd personeelslid, omdat deze het bedrijfstoilet aan het opwarmen was, eindelijk tijd voor de aankoop (5 minuten voor sluitingstijd wel te verstaan :sweat_smile:).

Alles werd keurig afgehandeld en apetrots liep ik de winkel uit. Op maat gemaakt en al.
Ik was erg blij met de keuze die ik gemaakt had. Totdat bij de betaalautomaat van de parkeergarage stond… t*ringzooi… een buts op de rechter boven lug zelf niet gemaakt en in tl licht niet te zien. Maar dit was zo’n gevalletje “als je het eenmaal ziet…”. En het enige wat in nog zag was een knikkerkuil in mijn vers gekochte Certina.

Al scheldend en vol teleurstelling weer terug naar de camping. Uiteindelijk toch maar weer terug ermee op de dag voor vertrek.

Gelukkig kreeg ik mijn geld terug en kon ik elders mijn geluk zoeken. Dus zo gezegd, zo gedaan. Op de terugreis naar de tent gelijk maar met Bouman gebeld. Helaas was het horloge niet op voorraad. Maar de eigenaresse wilde wel even met de fabriek in Zwitserland bellen om te vragen of er nog zo’n modelletje gemaakt is. En ja hoor! Die was er!

Na korte 2 seconden nadenken aangegeven dat deze wel besteld mocht worden. Ze konden m dan binnen een week van van het telefoontje bij mij afleveren. Ik gauw een bestelling plaatsen en een paar dagen later eindelijk mijn NA binnen!

En man man man, wat en ontzettend lekker horloge zeg! De wijzerplaat heeft minstens 3 verschillende groen tinten in huis, afhankelijk van het licht. De kwaliteit is dikke top, bezel klikt lekker en maakt meer lawaai dan een kluisdeur, de wijzerplaat is stofvrij, het draagcomfort is dik in orde en de afwerking is heerlijk en genieten. Alleen de indexen zijn al zo opgepolijst dat je minuutmarkeringen er in ziet reflecteren.

Het enige balen was dat de band net te krap op maat gemaakt is. Prima te dragen maar toch goed om de band wat groter te maken.

Dikke vette jackpot voor wat ik zocht, een mooie aanwinst voor de collectie en volop genieten!

Afijn, genoeg gezeikt en sentimenteel geblèr.
Attentione attentione, de foto’s;

Nu voor de koudere dagen nog een mooie tabacco kleurige lap leer (wellicht een rally band) en deze gaat draagtijd krijgen als een malle.

Als je (misschien met pijn en moeite) zover vent gekomen in de post en alles hebt gelezen;
Bedankt voor het lezen en meer plaatjes volgen wel in dergelijke topics.

69 likes

Inderdaad veel te lang niet gelezen maar alsnog gefeliciteerd leuk horloge.

3 likes

Gefeli! Mooi ding. Heb er zelf ook een, de turtle conservancy editie… loopt perfect

1 like

Gefeliciteerd! Leuke NA!:+1:

1 like

Vandaar de heads up :ok_hand:t2:
Dankjewel.

Thanks!
Ook gaaf, bevalt die wat? :grinning:

Thanks, absoluut! :muscle:t2:

Leuk joh, gefeliciteerd.

1 like

Leuke NA, die groene plaat is gaaf!

1 like

Gefeliciteerd! De 2e groene DS action hier op HF binnen een paar dagen, leuk!
Groeten van z’n two tone groene zusje :wink: :green_heart:

2 likes

Gefeliciteerd met deze duiker. Veel plezier ermee.

1 like

Leuk model!

1 like

Gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk Steven. En natuurlijk proficiat met je NA. Leuke Certina, mooie kleur dial, goede keuze :+1:t2:

1 like

Volgens mij heb ik dit verhaal van de bijenkorf toch al es gelezen🧐 proficiat met je verloving en je mooie certina. Ga je hier ook mee trouwen?(de certina)

2 likes

Proficiat met de nieuwe aankoop én met het ja-woord natuurlijk :smiley: :+1:

1 like

Gefeliciteerd met het horloge en het komende huwelijk. En alvast succes met het uitzoeken van het trouwhorloge, je kan alvast gaan nadenken :slightly_smiling_face:

1 like

Leuk horloge! Geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd. Ik hou van lange verhalen, dus ik heb genoten. Ga jij ook doen met je Certina.

1 like

Mooi verhaal en dito horloge. Geniet ervan.

1 like

Lekker verhaal en een mooie NA. Veel plezier ervan!

1 like