Met de aankoop van mijn Super Seville een paar weken terug hoopte ik dat de honger voorlopig weer even gestild zou zijn. Ik denk dat jullie allemaal wel weten hoe dat meestal gaat…
Bij toeval zag ik een topic van @dao voorbij komen over zijn nieuwe DS Action Diver van 38mm. Met ongeveer dezelfde polsmaat als dao was ik op slag verliefd. Nou had ik dus net een nieuwe Super Seville gekocht en was het horlogepotje weer aan de lege kant… Echter had ik naast mijn Bulova ook nog een SARB033. Ik merkte dat ik met de aankoop van de Super Seville deze steeds minder droeg en naast de wat kwetsbare vintage wel behoefte had aan een horloge wat ik om de pols kon slingeren zonder erover na te denken.
Hier kon ik dus mooi twee vliegen in een klap vangen. Ik heb mijn SARB voor een hele mooie prijs kunnen verkopen en meteen na ontvangst van het geld bij onze Duitse buren Olfert & Co (erg goede service trouwens) de Certina aangeschaft.
Een paar dagen later was hij al in huis en sindsdien kan ik mijn ogen er niet van af houden. Hij draagt perfect op mijn pols en ik kan merken dat dit qua kwaliteit wel een stapje hoger is dan ik hiervoor was gewend. Deze gaat voorlopig dus niet weg!
Gefeliciteerd! Coole klok, in mooie maat! Moet zeggen dat die van @dao ook mijn interesse in dit model gewekt heeft. Vond het altijd al een leuk merk, waarvan ik er een paar heb gehad en nog slechts één vintage overheb. Verder ben ik door die goud/groene voor het eerst sinds jaaaren weer 'ns aan het kijken naar two-tone. Gek he, hoe dat kan gaan…?!
Anyway, geniet van je mooie Certina!
Ik zeg doen! Vooral aankomende zomer kan je daar heerlijk mee shinen Prijs-kwaliteit is in ieder geval top!
Dankjewel! 2 tone blijft ook wel iets hebben
Deze zag ik ook langskomen inderdaad! Ben erg benieuwd hoe die eruit ziet, volgens mij is die net nieuw toch?
Over de Combat Sub en Turtle kan ik geen uitspraak doen, daarnaast is dit mijn eerste duiker dus dit zegt ook niet alles. Wel merkte ik meteen toen ik hem uit de doos haalde dat de stalen band en overal ‘feel’ gewoon echt een stap omhoog voelde tov bijvoorbeeld mijn SARB. Dit is wel anecdotisch natuurlijk, dus neem het met een korrel zout. Als je nog meer vragen hebt stuur dan vooral een PB!
Ik ben benieuwd! Certina ga je in ieder geval geen spijt van krijgen!
Ja 4hz is inderdaad mooier, maar het ligt er maar net aan of je de power reserve nodig hebt. Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vond om deze 2 dagen niet om te hebben en hem erna weer kon dragen zonder erover na te hoeven denken. Als je dat niet uitmaakt zou ik lekker voor de 2824 gaan!
mooi hoor proficiat! ben er ook al een paar weekjes mee bezig in het hoofd maar besloten om het voorlopig bij 2 duikers in de collectie te houden. Mocht 1 daarvan er een keer uitgaan is de Certina (neig naar groen) een serieuze optie.
Ja, ik ben er ook helemaal voor! Alleen gaat m’n vrouw bij me weg als ik nog één horloge koop. Maar toch, vlak bij mij in de buurt zit een Certinadealer… Zal ik toch gewoon eventjes gaan kijken? Hmm, moeilijk… Even kijken kan toch geen kwaad?