Omdat ik nog geen chronograaf in de collectie had, en ik toch vond dat ie er ook in moest, ben ik maar op zoek gegaan naar een voor mij betaalbare maar degelijke chronograaf.
Een van mijn daily beaters is de DS Action Diver, hoewel ik er even aan heb moeten wennen is het nu een van de horloges die ik veel draag…
Bij mijn zoektocht naar een chronograaf een tweetal keer van mijn pad afgeweken en andere horloges gekocht maar nu moet er toch een komen.
Ergens op dit forum dit horloge tegengekomen en eens wat meer informatie en foto’s gezocht.
Zaterdag de spreekwoordelijke knoop doorgehakt en het horloge in Engeland besteld. Vandaag, even na 12, was het al.
Ik ben nog niet overtuigd van het aanzicht van een Chrono, maar ik ga hem een paar dagen dragen en zien of het me kan bevallen…
Het horloge zelf is erg fraai afgewerkt en heeft een degelijke uitstraling. Over de band ben ik minder te spreken. Die is niet van dezelfde “look en feel” als de band aan mijn Diver (automaat). Wel fijn dat ie een makkelijke snelverstelling heeft maar het maakt de sluiting een stuk dikker dan die van de Diver.
Ja dit is mijn derde Certina (Diver, Multi8 en deze) en ik ben nog niet teleurgesteld wat de prijs kwaliteit betreft.
Alleen de band van de Chrono overtuigd niet in eerste instantie.
Ziet er magnifiek uit!!
Sportief met een chique inslag!!
(Goede plaats van het datumvenster ook, op de 6uur positie)
Ik wens je er veel draagplezier mee.
Erg mooi horloge met een uitzonderlijk precies en gelijklopend uurwerk. Enige waar ik wat problemen mee heb is de plaatsing dan de subdials. Ik had het mooier gevonden als deze op 3, 6 en 9 geplaatst waren. Voor de rest; helemaal prima. Gefeliciteerd en geniet ervan!