Afgelopen tijd meerdere horloges als daily geprobeerd, maar het was het iedere keer net niet. Ik had drie eisen, waar mijn daily aan moest voldoen. Dat waren de volgende eisen:
- Het moest een quartz zijn (al mijn andere horloges zijn namelijk automaten. Tocht iets meer gemak);
- Ik moest er mee kunnen zwemmen (liefst een duikershorloge dus);
- Budget max 500 euro.
Met deze eisen ben ik gaan zoeken. Ik heb veel horloges van allerlei verschillende merken bekeken en gepast, maar helaas zonder succes.
De nieuwe Tissot Seastar 1000 in de 36mm trok mijn aandacht. Dit model bij de juwelier gepast, maar gevoelsmatig veels te klein. Dit terwijl mijn Datejust ook een 36 mm is. Echter, droeg de Tissot veel kleiner. Dit kwam waarschijnlijk door de dikkere bezel en het kleinere glas. Voor de mensen die visueel ingesteld zijn een fotootje van de Tissot op mijn pols.
Lang getwijfeld, want ik vind het horloge voor de rest echt mooi. Maar toch hield iets mij tegen, dus ben ik verder gaan kijken. Ik kwam de Certina tegen. En gezien dit horloge aan alle wensen voldeed en het feit dat het een erg goeie deal was, heb ik het horloge besteld en vandaag kwam de bezorger langs met het pakketje.
Ik moet zeggen dat het horloge vele malen mooier is in het echt dan op de website en de foto’s. De details van de wijzerplaat zijn erg mooi. Ook de band met fijnafstelling is super! Ik ben erg blij met het horloge. Meer dan ik had verwacht. Nu nog alleen even op maat maken en lekker knallen deze zomer. En nu een paar foto’s van de NA