Heb de blauwe auto versie gehad, was er ook zeer tevreden mee. Geweldige kwaliteit / prijs verhouding, en het blauw is echt fantastisch! Veel draagplezier!
Prachtige review en dito fotoās.
Het is inderdaad een erg gave kleur blauw en ik begin steeds meer onder de indruk te raken van de hoeveelheid horloge voor doet geld!
Hele mooie uitvoering met erg fijne kleur wijzerplaat! Zat vandaag te denken om deze wellicht ook nog (een keer) toe te voegen, omdat de blauwe zo goed bevalt. Wanneer krijg je deze binnen?
Nog niet duidelijk, komt uit Engeland, waar ze hem bij de leverancier bestellen, even afwachten
Komt vast goed. Laat ffen weten of die je goed bevalt, met fotootje enzoā¦
Ben heel benieuwd!
Dat doe ik, ben ook erg benieuwd naar het Titanium en de snelverstelling van de band, hoe zijn de schakels aan de band bevestigd, pinnen of geschroefd?
Pinnen met busjes. Dus een beetje oppassen met op maat maken. Bij mij zaten er geen halve schakels bij (bestaan denk ik ook niet voor dit model) maar je kan met de sluiting een hoop opvangenā¦
Waar heb je hem besteld als ik vragen mag? Is via Engeland voordelig nu?
Jurawatches, met actiecode intro10, ja als in in GBP bestelt heb je nu vaak koersvooerdeel door de lage Pond
Nog even een aanvulling en update op bovenstaande; De Certina DS Action heb ik precies een week geleden op tijd gezet en loopt op dit moment exact gelijk met mijn referentie. Dus 0 sec verschil. Ik heb geen nauwkeurige meetapparatuur dus voornoemde is puur op het oog maar desalniettemin indrukwekkend!
De Longines Conquest Titanium VHP 1000e Super Quartz Uit ik schat ongeveer 1985 kende volgens mij ook een soort thermogecompenseersde constructie waarmee zeer goede nauwkeurigheid behaald werd.
Daar moet ik steeds aan denken als ik deze verhalen lees.
( maar ik ben geen techneut dus kan het niet inschatten)
Is dat technisch te vergelijken met de Precidrive?
Als dat zo is dan was de longines dus behoorlijk bij de tijd en mag je het wel echt avant le garde noemen.
Hoi, wat leuk en je hebt helemaal gelijk. Longines heeft in de jaren 80 ook fors uitgepakt met TC quartz uurwerken. Dit werd toen volgens mij nog niet HAQ genoemd. Ik heb een vergelijkbaar model uit 1987;
Overigens was Longines niet de enige die op zoek was naar de hoogste nauwkeurigheid. Op dit gebied zijn meerdere merken al vanaf het begin van de jaren 70 actief geweest. Omega heeft dat gerealiseerd middels het verhogen van de frequentie en bereikte daarmee een nauwkeurigheid van +/- 1 sec per maand met de Marine Chronometer. Dit model koste toen ca. $2000,-. Daar kon je een aardige Rolex voor kopen.
Citizen heeft met de Crystron 4 mega halverwege de jaren 70 wellicht het meest (zelfstandig) nauwkeurige horloge ooit gemaakt. Dit horloge zou niet meer dan +/- 5 sec. per jaar afwijking hebben en koste toen $15.000,-!
Zoals jij al aangaf werkt de Certina DS Action middels een zelfde techniek. Gelukkig kan je zoiets tegenwoordig voor een heel acceptabel bedrag aanschaffen. Overigens maakt ook Breitling gebruik van (ongeveer) dezelfde techniek in hun SuperQuartz modellen.
Mocht je het interessant vinden en tijd hebben dan is onderstaand artikel zeer de moeite waard. Hierin wordt duidelijk dat er naast de tegenwoordig erg populaire mechanische horloges ook quartz horloges zijn met een meer dan gave techniek en zelfs een hart en zielš;
http://forums.watchuseek.com/f9/thermocompensation-methods-movements-2087.html
Mooie tijd en groet,
Victor
Mooie reply!
En interessant artikel. Heb het voorlopig als favoriet opgeslagen. Voor nu veel te veel letters bij elkaar.
Heb er gewoonweg de tijd niet voor. ( op zān Gordons)
Ik heb overigens deze titaan VHP longines nooit aangeschaft.
Ik heb destijds na lang afwegen toch voor de omega seamaster polaris in titaangoud uitvoering, gekozen.
Minder spannende techniek dan de longines, maar wel veel mooier.
Volgens mij raak ik nu off topic.
Toffe Omega! De jaren 80 kenmerken zich toch als een tof decennium. Begin jaren 80 had je nog de grote horloge uitlopers van de jaren 70, zowel mechanisch als quartz. Halverwege de jaren 80 werd alles ineens heel klein en vooral plat, wie kent nog Lassale?.. En einde jaren 80 kwam mechanisch ineens weer op en mocht het weer groter. Mooie tijden!