Op weg naar mijn droom horloge Omega Seamaster Aqua Terra Automatic kwam ik dit model van Certina DS Action tegen.
İk heb eerlijk gezegd best moeite met het gedachte dat ik 7.000 € betaal voor een Omega en dan om de 5 jaar (volgens Omega) een servicebeurt van minimaal 600 € kan betalen. Met die gedachte in mijn hoofd is mijn keuze voorlopig gevallen op dit model.
Look a like op de Omega Seamaster Aqua Terra 41mm CERTINA DS Action dat als echt maritiem horloge kan worden bestempeld en opnieuw een hoogstandje is van de Zwitserse horlogemakers. Op dit sterke horloge uit de DS-lijn staat op de achterzijde een schildpad afgebeeld hetgeen betekent dat dit horloge dieper onder water kan, zelfs tot wel 200 meter (20 bar) met COSC-gecertificeerde chronometerprecisie. Daarbij oogt het ook nog eens voortreffelijk dankzij de ontspiegeld Saffier glas. Binnenin loopt het innovatieve, betrouwbare Precidrive uurwerk dat zorgt voor een nauwkeurigheid van +/- 10 seconden per jaar. dat tot 10 keer nauwkeuriger loopt dan vergelijkbare quartz-horloges. In ieder geval vergeleken met de Omega lijkt mij dit onderhoudsvriendelijker, ach ja… tijd zal het uitwijzen😃