NA: Certina DS PH200m

Na een lange tijd was het vorig jaar oktober weer zover. Ik kocht toen na jaren weer een nieuw horloge. Het werd de Tudor 1926 in de 39mm variant met de zwarte wijzerplaat.

In verband met mijn trouwerij en een nieuwe woning heb ik destijds een groot gedeelte van mijn verzameling moeten verkopen. Alleen de Omega Constellation 34mm quartz is gebleven. Dit horloge is namelijk van mijn vader geweest en ik heb dit van hem gekregen. Deze gaat dus ook nooit weg!

Na vorige jaar de Tudor gekocht te hebben, was het weer tijd voor een nieuwe aanwinst. Ik wist dat het een diver met een automatisch uurwerk moest worden. Mijn budget was ongeveer 1250 euro. Ik had geen voorkeur voor een bepaald merk dus heb ik bij diverse merken gekeken. Ik heb diverse horloges van diverse merken gepast, zoals Seiko’s, Tissot’s, Longines etc., maar kreeg bij de gepaste modellen niet het wauw-effect.

Totdat ik bij het merk Certina ging kijken. Ik zag op de website de DS PH200m heritage met de bruine lederenband. Na veel filmpjes op YT gekeken te hebben en mij verder in dit horloge en het uurwerk verdiept te hebben, wist ik zeker dat dit mijn nieuwe aanwinst moest worden. Wel wilde ik het horloge nog passen uiteraard, voordat ik tot aanschaf over ging.

Het was tijd dat ik het horloge in het echt ging bewonderen, maar helaas kon ik in mijn directe omgeving geen juwelier vinden die dit specifieke model op voorraad had. Ik wist dat ik binnenkort voor een aantal dagen naar Duitsland zou gaan, dus ik dacht ik ga mijn kans daar eens proberen.

En ja, hoor ik liep door Rheda Wiedenbruck en zag bij een juwelier het horloge in de etalage staan. Dus hup naar binnen om te passen. Naast het heritage model hadden ze ook het nieuwe model met saffier glas uit 2020. Zowel in de blauwe variant met nato en de zwarte variant op milanese band. Tijdens het speuren op internet en YT zag ik deze modellen wel voorbij komen, maar had ik mij hierin niet verdiept.

Toch vond ik de nieuwe modellen ook heel erg mooi en wilde deze ook graag passen. Alle drie de modellen om de pols gehad en bij de blauwe variant had ik direct het wauw-effect. Ik was in een oogopslag verliefd. Ik zag het heritage modellen niet meer zitten. Ik wist zeker dat dit moest em worden.

Na de keuze gemaakt te hebben nog gevraagd of ze iets aan de prijs konden doen. Ja, hoor dit was ook geen probleem en kreeg zonder te vragen 25 procent korting.

Mijn dag kon niet meer stuk, dus liep ik apetrots met mijn nieuwe aanwinst naar buiten. Het is dus uiteindelijk de Certina DS PH200m met de blauwe wijzerplaat en de blauwe nato geworden.

Ik ben er super blij mee en kan mijn ogen er niet vanaf houden. Genoeg gesproken denk ik, nu volgen er een aantal foto’s :grinning:

Nog een shot bij de twee andere toppers:

73 likes

Heel gaaf, geniet ervan! :cowboy_hat_face::+1:t2:

Erg mooi! Vind die gebolde bezel echt leuk!

Gaaf horloge :ok_hand: heel cool! Geniet er van

MOOOOOOOOOOOOOI.

Mika

Met name de bezel maakt het horloge echt onderscheidend, hè? Geniet ervan! :beers:

Prachtige aanwinst, je hebt idd de mooiste variant te pakken. Enjoy!

1 like

Niet zo handig tijdens t auto rijden :wink:

Gezien je auto, kan het niet anders worden als een DS :slight_smile:
(of zie ik het verkeerd?)
Veel plezier er mee!

Dank jullie wel allemaal :grinning:

Dat heb je goed gezien @anon33714818EV het is inderdaad een DS :wink:

@anon23521125EV Het is inderdaad niet een bezel die je dagelijks voorbij ziet komen. Erg mooi en bijzonder

1 like

Gefeliciteerd met je trouwerij, en met dit mooie horloge! Wat een knapperd! Zijn mindere zwarte broertje duikt vaak op in het blauwe gedeelte, maar deze zie ik voor het eerst op HF. :+1:t3:

1 like

Heel mooi en veel draagplezier gewenst.

Mooi hoor! Gefeliciteerd en veel plezier ermee. :star_struck:

Erg coole horloge én collectie! Geniet ervan!

Van deze uitvoering heeft ook eentje in het blauwe gedeelte gestaan. Ik geloof op milanese band.

1 like

Mooie Certina, geniet ervan!

Mooie aanvulling op de collectie. Veel draagplezier!

Prachtig, veel draagplezier.