NA: Certina DS Podium, sportieve chrono

Mijn horlogedoos bestaat voornamelijk uit duikers, wat hierin echter nog miste was een sportieve chrono. Al een tijdje zoekende stuitte ik op de Certina DS Podium GMT. Een sportief horloge met een enigszins beschaafde diameter van 42mm én in mijn favoriete kleurstelling: zwart met rode accenten. Nu ben ik niet heel erg bekend met het merk Certina, maar op dit forum en andere fora las ik voornamelijk positieve verhalen. Nieuwe aanschaf was geen optie omdat ik de nieuwprijs toch behoorlijk fors vond, maar nu wil het geluk dat ik dit horloge dit weekend op Marktplaats tegenkwam tegen een ook nog zeer redelijke prijs. De verkoper bleek (achteraf) ook op dit forum actief te zijn en het contact verliep zeer prettig.

Vandaag het horloge opgehaald en in het echt is 'ie nog vele malen mooier als op de plaatjes. Mooie heldere kleuren en een fantastiche diepte in de dial. De GMT functie zal ik waarschijnlijk niet veel gebruiken maar wie weet komt het ooit van pas. Op mijn pols moet ik er eerlijk gezegd nog wel aan wennen. Na jarenlang duikers gedragen te hebben mis ik ineens de bezel :wink:

Het enige wat 'ie nog nodig heeft is een mooie bruine ralley strap, als iemand tips heeft voor een mooie 21mm strap houdt ik me aanbevolen.

En dan de plaatjes (best lastig, zo’n shiny tachymeter ring op de foto te krijgen):

10 likes

Fair enough, het is een mooie klok!

1 like

Thx @Siedo!

is het een GMT of is het een 24 uur tellende chronograaf ?

Het is een GMT en een 12 uur tellende chrono

Erg mooi model, gefeliciteerd!

Geniet ervan en misschien tot de volgende keer.

Mijn beste,

Proficiat!!
Een fraai horloge van een gerenommeerd horlogehuis.
Geniet er met volle teugen van.

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Gefeliciteerd! Mooie aanwinst en leuk merk, Certina. Heb er ook een paar en sluit niet uit dat er nog wel 'ns een bij komt. :smile:

Ben zelf niet zo van de chrono’s maar deze is zeer mooi :+1:

Mooie klok, geniet ervan! Ben zelf ook heel erg aan duikers, maar ooit komt er ook iets gelijkaardigs…

Mooie klok :+1: Vraagt inderdaad om een mooie lederen rally band. Mischien kan @Ko-Banden er een voor je op maat maken.

prachtige aanwinst, ga je geen spijt van krijgen!

Onlangs ook een sportieve zwart-rode chrono gekocht. Ik vond het in theorie een leuk plan, maar in praktijk niet zo geslaagd. Viel wel heel erg op. Hoe is dat met de jouwe? Ik had deze:

Mooi horloge! Geniet ervan!

Mooie chrono :+1:

Hierbij even een fabrieksfoto met de 3D details van de wijzerplaat:

Grt.

@watikjebrom
Heel mooie chrono van Certina! Veel draagplezier toegewenst met dit horloge!!!

Hele mooie aanwinst , gefeliciteerd . :thumbsup:

even een kleuradvies nodig voor een rally strap. De donkere of de lichte?

De lichte voor het contrast met de zwarte dail!

1 like