NA: Certina DS Q maar.... Het is dus toch een heren model van 1986?

Mijn echte naam is François Boulangé, was dat beter geweest? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ik ben altijd groot fan (euh … aanhanger) geweest van Lingo! Dus dat had prima geweest.
Al heet die man natuurlijk gewoon Fransie Bakker.

1 like

Zeker weten?

2 likes

Ze bedoelen de prijs in 1986.:slightly_smiling_face:

1 like

Daar heb je een mooie mazzel mee Richard. Het horloge kostte in die tijd 425 Franc, dus zou naar huidige begrippen doorgerekend best een leuk horloge zijn. Gefeliciteerd! :ok_hand::slightly_smiling_face:

2 likes

Dat bedoelde ik ook met mijn post. Richz doet anders suggereren (komt hoogstwaarschijnlijk door Google Translate van Frans --> Nederlands

2 likes

Dat begreep ik. Ik liet weten dat ik hetzelfde dacht. Ik heb iets met de Franse taal, daarom dacht ik: hé leuk, iemand die weet dat het ‘in die tijd’ betekent en niet in de huidige tijd. Had ik achterwege kunnen laten, maar ik gaf je ook een like. Dat dan weer wel. :ok_hand::wink:

2 likes

Dat klopt helemaal haha.

Had de vraag in het engels gestuurd er er werd netjes geantwoord in het frans… was een 3.7 bij mij :innocent:

Dus maar verder via google translate gecommuniceerd haha.

Vraag me alleen af of ze ook de maand kunnen achterhalen eigenlijk n.a.v. Het serienummer

Had het al omgerekend naar huidige euro’s en dat kwam uit op iets van 390in euros.
Als je dat weer omrekend naar guldens komt het uit op 860 gulden is het inderdaad een behoorlijk geprijst horloge voor 1986

1 like

Ik ben blij voor je! Zo zie je dat je af en toe pareltjes vindt tussen alle meuk die je ook tegenkomt. Lekker gaan dragen en plezier van hebben! :slightly_smiling_face::ok_hand:

1 like

Ja inderdaad soms kom je echt een pareltje tegen!

Komt helemaal goed.
Kan ik een geboortejaar horloge weer van mijn lijstje afvinken haha👍

2 likes

Het is ook een schitterende taal :ok_hand:

2 likes

Weer een kleine update.

Was toch benieuwd of ze toevallig ook de productie maand konden achterhalen bij Certina.
Dus via Google translate de vraag vertaald en terug gemaild.

En het is eigenlijk niet te geloven maar het is gewoon April 1986…

Dus betreft het een horloge uit zowel mijn geboortejaar en geboorte maand.
Dit is bijna te toevallig haha.

Onderstaand de reactie vanuit Certina.

Bonjour

C’est du mois d’avril.

Beaucoup de plaisir avec votre montre.

Meilleures salutations
Esther Oggenfuss

Via Google translate:

Hallo

Het is april.

Veel plezier met je horloge.

Met vriendelijke groet
Esther Oggenfuss

2 likes

Wat ik mij afvraag: zou je de dag ook nog kunnen achterhalen? :innocent::smiley:

Ik zou haar gewoon nog ff een mailtje sturen! :joy:

1 like

Ik dat er ook stiekem al aan te denken :wink: hahaha
Maar de kans op 15 is zo gigantisch klein dat ik het eigenlijk niet wil weten haha .

1 like

Gewoon doen… hahaha! Mevrouw Schweizfuss zal weten wie Richz uit Nederland is! :joy::+1::wink:

1 like

Gewoon een herenhorloge uiteraard!
Een hoop geklets hier!