NA: Certina DS Q maar.... Het is dus toch een heren model van 1986?

Vandaag weer eens gestrand bij een kringloop en mijn oog viel ol een leuke Certina quartz.

Prijs was 20,-
Vond hem toch wel wat hebben dus meegenomen.

Ondertussen thuis aangekomen even gegoogled alleen kan dit exacte type niet online vinden.
Wel vergelijkbaar maar die staan op ebay als heren en dames?!

Vraag me nu alleen af of dit een heren of dames model is?
Vind hem qua formaat aan de kleine kant maar toch eigenlijk te groot voor een dames.
En ben erg benieuwd hoe oud die is.

Iemand enig idee toevallig?

Betreft onderstaand model.
Certina DS q 113 7120 44

Afmetingen:
Diameter zonder kroon 34mm
Diameter met kroon 36mm
Dikte kast: 7.7mm

En ter verduidelijking: Time for some pictures!!

Nog even wat fotos van het uurwerk :+1:

1 like

Mijn beste,

Op de markt is je Euro een Daalder waard!!
Een leuke aanwinst hoor!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

3 likes

Time 4 some pictures!!

Oh en geen idee. Ik denk een vrouwenmodel, groetjes aan je vrouw

3 likes

tijd vier wat plaatjes?

4 voor voor: slaat echt helemaal nergens op.

1 like

Zou je jezelf erg mannelijk vinden met dit horloge om? :joy:
Lijkt me echt wel een dameshorloge. 34mm is toch niet groot voor een dameshorloge?

2 likes

In een andere taal schrijven op een Nederlands forum slaat sowieso nergens op eigenlijk :wink:.

1 like

Gefeliciteerd! Leuk merk en horloge. Lijkt me damesmodel. Hoewel 34 mm enkele decennia terug nog een heel normale herenmaat was. En terwijl de afgelopen 10 - 15 jaar horloges steeds groter werden, worden ze op dit moment weer kleiner. Dus gewoon nog even wachten en dan kunnen je vriendin of vrouw en jij het allebei dragen! :grin::wink:

1 like

Ik had hem voor mezelf niet gekocht, maar €20 is een goede deal :slight_smile:

Ik zag al wel eens op de vintage afdeling, je realiseert je dat daar de gemiddelde maat toch echt onder de 34mm ligt? Qua lachen om een maat? Deze Certina is (schatting) van ca 1995-2000. Randje vintage al. Toen waren dameshorloges nog gemiddeld echt nog wel kleiner dan 34mm. Ook voor heren was 34mm bescheiden, maar dat viel niet op. (Velen droegen nog jaren 80 horloges)

Horlogematen door de jaren heen:

2 likes

Het lachen had meer betrekking op het design van het horloge :wink:. Dat vind ik niet echt mannelijk. De maat is juist volledig van deze tijd: genderneutraal.

2 likes

Mwah, typisch jaren '80 unisex design. Misschien een fotootje van om de pols voor een betere indruk?

Maar ja, wat kun je voor 20 euro nou helemaal verkeerd doen? :wink:

1 like

Bij deze👍

Duidelijk dus.

1 like

Unisex horloge for sure :smiley:

Die zou ik 100% doorschuiven naar de vrouw!

1 like

Inderdaad. Dat mensen daar überhaupt aan beginnen is eine schande. :slight_smile:

Klopt, ik vind het ook een dameshorloge lijken. Dat zit 'm op een of andere manier in de bezel en de kroon. Niettegenstaande de unisex maat.

Maar je kunt je perfect mannelijk voelen met een 32mm minnie mouse horloge in zuurstokroze. Dus misschien moet je definitie van mannelijk zijn wat op de schop. :slight_smile:

3 likes

De brede goudkleurige bezel maakt het wel een beetje een damesmodel voor mij. Ik had een dunnere stalen bezel mooier gevonden zelf. Met de grootte op de pols vind ik niks mis.

2 likes

Richard,

Met @Johan01 eens. De grootte is in het tijdsbeeld dat dit klokje is gemaakt helemaal OK. Maar het is volgens mij wel een unisex of denkelijk zelfs dameshorloge. Dat zie je aan het model. Je kunt hem rustig dragen natuurlijk, want wie bepaalt er nu wat wél of niet mag. Ik werd hier kort geleden ook aangesproken over mijn Rolex Datejust 36 mm met pink dial…‘of ik van dameshorloges hield’… Iedereen mag zijn eigen mening hebben en je moet hem lekker gaan dragen, als je hem mooi vindt.:slightly_smiling_face::+1:

3 likes

Iedereen bedankt voor de reacties.

Vandaag weer even wat onderzoek gedaan en het is toch echt een unisex model van 1985 toch al een oudje dus haha.

Vandaag even een verse batterij geplaatst en hij loopt netjes en mooi optijd!

De vrouw vind hem te groot.
En of het wat voor mij is ben ik nog niet helemaal over uit.

Maar een keer een dagje om de pols en eens kijken hoe het bevalt.

En verkopen kan altijd nog natuurlijk!

3 likes

Forumleden.

Ondertussen de Certina een paar keer om de pols gehad, en toch zit ik twijfelen.

Dus gisteren de stoute schoenen aangetrokken en via de website een berichtje gestuurd naar Certina.
Model type erbij en een paar fotos van o.a. de caseback en maar afwachten.

Vanochtend in 1 keer een frans mailtje binnen in de cc.

En wat later weer een reactie.

Bonjour Monsieur

Oui votre montre est dédier comme une montre homme.

Meilleures salutations
Esther Oggenfuss
Certina SA


Ja, je horloge is opgedragen als een herenhorloge.

Met vriendelijke groet
Esther Oggenfuss
Certina SA

Aansluitend nog maar een laatste vraag aangezien ik toch al in contact ben.
Wat is de leeftijd van het horloge.
En ja hoor met 5 minuten weer een reactie met leeftijd, serie en huidige prijs.


Re-bonjour Monsieur

L’année de production est 1986
C’est une DS Club
Le prix à l’époque est de CHF 425.00

Het productiejaar is 1986
Het is een DS Club
De prijs op het moment is CHF 425,00

Had dit niet verwacht vanuit Certina, echt super netjes en supersnel.

Is het dus gewoon en een heren model, en nog van mijn geboorte jaar ook.
Mijn dag kan niet meer stuk!

6 likes

Eens.
En een Engelstalige naam op een Nederlands forum slaat werkelijk alles. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like