Goedenavond allemaal,
Afgelopen donderdagmorgen, hemelvaartdag, zat ik even op MP te neuzen en kwam een Certina tegen die op mijn lijstje stond. Hij werd aangeboden als “zo goed als nieuw” en weinig gedragen. Al vrij snel was op de foto’s te zien dat hij het in zijn korte leven al aardig voor zijn kiezen heeft gehad. In eerste instantie afgehaakt, maar later toch een bod gedaan onder voorbehoud van de staat waarin hij verkeert.
Vrijdagmorgen wezen kijken en veel kleine(re) ondiepe krasjes die er wel uit te poetsen zijn. Afijn, afgerekend en huiswaarts gekeerd. van een forumlid de tip gekregen om hem te polijsten met CapeCod. Die had ik toevallig laatst op de Rikketik gekocht, Flink aan het poetsen geweest en het verschil is duidelijk zichtbaar. Binnenkort nog even de puntjes op de i zetten en dan is hij hopelijk wel weer “zo goed als nieuw”.
Deze is 41mm excl. kroon. Heb meestal grotere diameters, 44-48mm, maar begin deze afmeting elke dag meer te waarderen.
Toch wel jammer te zien hoe slordig sommige mensen met hun spullen omgaan.
Alvast enkele plaatjes:
Leuk horloge, maar die polished centerlinks zijn ware microkrasmagneten. Als de schade er met Cape Cod uit te poetsen is valt het nogal mee met de lompheid van de vorige bezitter!
Je hebt wel onderscheid in dragen en dragen.
Vroegâh droeg ik ze tijdens mijn werk, sleutelen, branden en lassen. Mocht eigenlijk niet eens. Eigenlijk nog verwonderlijk dat de schade nog beperkt bleef.
Nu draag ik ze met beleid. Moet er wat geklust worden, klokje af.
En sommige dragers lopen overal tegenaan, heb ik gelukkig geen last van.
Het moet ook ergens een keer foutgaan. Ik heb een keer de bezel van een Victorinox zo beschadigd dat ik hem niet meer wou dragen, ik schuurde ermee langs een muur. Sindsdien loop ik niet meer dicht langs muren of hou ik een hand over de pols
OT: Als de vorige eigenaar hem 2 jaar (bijvoorbeeld) continu heeft gedragen, dan is de staat prima.
Veel plezier ermee, wit en rood op een wijzerplaat is een goede combo!
Edit: ik heb de helft van de eerste post natuurlijk maar gelezen. Ik was weer zo snel dat de feiten achter mij aanlopen. "Zo goed als nieuw mag die niet genoemd worden.
Nee, kan helaas geen before/after doen. Ben na thuiskomst meteen aan het poetsen geslagen. Draag al mijn horloges ook, maar ben altijd voorzichtig op beschadigingen. Met de Certina is iets “losser” omgegaan. Gelukkig zijn de meeste sporen verdwenen.
Dank je, heb een kantoorbaan, dus op mijn werk wenig risico. Thuis bij het klussen e.d. draag ik mijn Blokker beater met geprinte chrono en zo’n lekker klef goedkoop rubber bandje met stalenband motief van € 4,95😜
Zekers, waarvoor dank nog. Ben nog niet zo lang actief op het forum, maar de naam CapeCod kwam me bekend voor. Ben in april voor het eerst samen met een collega naar de Rikketik geweest en heb daar het een en ander aangeschaft, waaronder CapeCod. Vooruitziende blik?
De Certina is idd mooi geworden, twijfelde eerst, maar toch een goede aankoop gebleken, blij mee!