NA: Certina

In korte tijd is dit mijn tweede vintage dresser alweer. Ik begin de uitstraling, de maten (34mm) en verhoudingen van horloges van pakweg vijftig jaar oud steeds meer te waarderen.
Misschien heeft het ermee te maken dat ik zelf ouder word, inmiddels zit ik dichter bij de vijftig dan bij de veertig :worried:.

Geen zorgen, ik draag ook nog steeds graag dikke duikers (Seiko Stargate, Monster, SKX007) en zo, maar toch merk ik een omslag naar vintage.
Alleen gouden horloges gaan er bij mij nog niet in. Maar wie weet, over een tijdje…

Anyway, de aanwinst is een Certina. Via vintagecertinas.ch kon ik aan de hand van het serienummer het bouwjaar achterhalen, nl. ergens tussen 1959 en 1960.
Het uurwerk is een in-house Certina 25-35. De wijzerplaat heeft al een prachtig patina. De klok loopt mooi op tijd. Helaas is de kast wel verchroomd en geen rvs.

Op de een of ander manier vind ik perlon banden heel goed passen bij dit soort horloges. Maar was perlon er al in de jaren '60? In de brochures uit die tijd (zie www.vintagecertinas.ch) hebben de horloges uitsluitend leren banden. Ik hoor het wel van de kenners :wink:.

Bedankt voor het kijken.

17 likes

Stijlvolle klok! Perlons zijn er in ieder geval al wel enige tijd. Zeker weten sinds de 70’s. 60’s weet ik niet zeker.

1 like

Mooie aanwinst, deze Certina en prima draagbaar op perlon, geniet er van :+1:

1 like

Prachtig klokje! Geniet ervan! :+1:

1 like

Die 25-serie uurwerken is wat de Oosterburen een “Geheimtip” noemen - qua nauwkeurigheid, afwerkingsgraad, toleranties. Mooi hoor!

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Ziet er “pico bello” uit hoor!!
Veel draag-plezier dan ook met deze stijlvolle Certina Vintage!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Dat is een mooie, gefeliciteerd ermee en geniet ervan!

1 like

Leuk klokje

1 like

Gefeliciteerd. Mooi horloge.
Groet. Richard.

1 like

Smaken veranderen met de tijd. Zo ook de horlogedoos.
Voor mij nog te klein helaas, maar wie weet.
Dit is inderdaad een pareltje :+1:

1 like

Hij is mooi. Chapeau!

Leuk hoor. Ik heb een soortgelijke uit mijn geboortejaar.