Oh kom maar eens kijken wat de DHL man heeft gebracht
Recent al mede gedeeld maar nu al gearriveerd. Een merk waarvan ik zelf altijd vond dat ik er 1 van moest hebben. Certina is het eerste merk wat ik me kan herinneren. Ergens in 1990 op een toonbank van een juwelier stond er een display van. Niet zo oud als deze advertentie, maar volgens mij nog redelijk in dezelfde stijl ( man kijkt ietwat dubieus en draagt horloge )
Het is wel blijven hangen want heb altijd graag een mooie Certina willen hebben. Is dit m’n grail , nee zeker niet (hallo Navitimer 01 41) maar het is er wel een waar ik lang over heb gedaan. Ik had deze versie al een paar keer voorbij zien komen, en gezien mijn voorliefde voor divers en vooral Bicolor past dit heel goed in de actuele verzamelwoede. Pas toen ik echter recent van een mede horlogeverslaafde een 38MM om kreeg (een blauwe) besloot ik dat ik er 1 ging bestellen.
Het formaat is super vind ik, de klok is eigenlijk perfect in balans ( geen cyclops, vind ik op een kleinere klok altijd wat weghalen van de rust. Dus alles klopte imho. Ik heb nog wel even getwijfeld omdat ik recent en Tissooooooot pr516 heb toegevoegd maar na wat onderzoek bleek die de C70.111 te bevatten en de certina C70.611 ( geen idee waarom mijn hoofd vond dat dit een rechtvaardiging was maar toch )
Moet eerlijk zeggen ben er heel erg blij mee, ik was wel vergeten om te kijken naar de band qua aanpassingsmogelijkheden ( niks zo irritant als net te groot en net te klein) maar 2 halflinks en 1 microadjustment maken dat m’n hart weer wat rustiger tikt.
Hou die beter maar wat in bedwang. Ik heb ook zo’n tijd gehad. Voor je het weet sta je voor een kist met 30 snacks waarvan je weet dat je ze met verlies moet flipperen om bij 10 horloges uit te komen die je echt wilt hebben.
Zo jammer dit. Ik neem aan dat je 'm niet in de hal hangt?
Zelfde uurwerk, de Tissot heeft een “Synthetic escapement”, wat voor mij als plastic klinkt, maar de Certina heeft een klassiek echappement, dus ook weer geen silicium zoals in de C07-811. Allemaal base 2824-2, maar allemaal ge-powermatict, in die zin dat ze nu modulair zijn en makkelijker geautomatiseerd te produceren.
Terecht! De Certina duikertjes, en zeker de groene two tone in 38mm, zijn super toffe horloges. Mooi man!
Ja het is een klok ik snap je frustratie maar dat zit er nou eenmaal in zal er niet meer uitgaan
Ik verzamal zeker actief maar heb een duidelijk doel voor ogen en geef ook nog wel eens wat weg. Dus zolang het in de huidige twee boxen past ben ik tevreden
Ik had inderdaad op watchbase al een en ander gelezen over het verschil qua escapement. Ook al is het een Powermatic Horloge ( see what i did there :P), vind die kleine variaties juist leuk.