NA: 🍾 Champagne Bulova Accutron 🍾

Vorige week ofzo kwam @dao met een NA waarin hij zijn nieuwe Bulova Accutron showde. Werkelijk prachtig en hij was zo handig (of niet) om de verkoper erbij te vermelden.
Amper 30 seconden later had ik zonder nadenken al een horloge besteld :hugs:

Het Accutron uurwerk trekt al tijden mijn aandacht en in mijn enthousiasme en hebberigheid klikte ik direct op de “nu kopen” knop. Ik wist het nog snel goed te praten door mezelf te vertellen dat ik mijn (ook al) veel te snel gekochte en weer verkochte Yema miste en dat vintage gewoon hoort in een collectie.

6 dagen later stond de bezorger op de stoep met het pakje. Best snel vanuit Bulgarije.
Op de foto’s van de verkoper leek het alsof het horloge gepolijst en opnieuw gebrusht was. Het ziet er namelijk uit als nieuw.

Eigenlijk zou dat zonde zijn maar aan de andere kant vond ik het niet erg. Ik ben geen vintage purist en een als nieuw uitziend horloge uit de jaren 70 leek me wel tof. Tot mijn verbazing bleek bij het openen dat het horloge in “slechtere” staat was als op de foto. Hij was namelijk helemaal niet gepolijst maar gewoon in orignele staat. Prachtig scherp en echt met minimale gebruikssporen. Ik heb het idee dat dit horloge gewoon heel weinig is gedragen.
Werkelijk prachtig!

De kast van het horloge meet 35x41mm en dat is een mooie maat voor een vintage horloge. De kroon is ook mooi afgewerkt met het stemvork logo en de dial is werkelijk prachtig. Champagne met een prachtige sunburst. Wel lastig vast te leggen op de gevoelige plaat.
Verder zijn alle indices en logo’s mooi opgelegd en is de secondewijzer uitgevoerd als het stemvork logo.

Over het stemvork uurwerk zelf kan ik niet heel veel vertellen maar Google en Youtube zijn je vriend. Het enige zichtbare ervan is dat de secondewijzer echt traploos over de dial zweeft en natuurlijk hoor je van dichtbij het bekende zoemende geluid. Ik vind het een grappig detail.
Volgens de verkoper is het uurwerk deze maand volledig geserviced en voorzien van een nieuwe batterij. Voorlopig kan ie dus nog even lekker zoemen.

Toch twijfel ik nog een beetje. Ik was de collectie iets aan het uitdunnen de laatste tijd en dit is natuurlijk wel weer de zoveelste impuls aankoop.
Komt ook nog bij dat ik eigenlijk niet zo van leren bandjes hou en daar kom je al gauw op uit met dit soort horloges.
Wie weet hebben jullie nog leuke ideeën voor andere bandjes zodat ik mezelf kan overtuigen het horloge vaak uit de kist pakken want dit horloge verdient het echt om gezien en gedragen te worden.

61 likes

Proficiat!
Ik ben totaal niet van de vintage maar deze doet mij wel kietelen. Net als die van Dao overigens, maar deze oogt iets moderner en strakker.

Ik ga dr één nacht over slapen :grin:

1 like

Lekker hoor! Ziet er super goed uit!:ok_hand:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2::+1:t2::+1:t2::+1:t2::+1:t2::tada::tada::tada:

1 like

Wat een prachtige Bulova! :ok_hand:

Heel veel plezier ermee gewenst!:slightly_smiling_face:

PS: welke verkoper was het? Ga ik ook even een kijkje nemen.:wink:

1 like

Prachtig horloge! :heart_eyes:

1 like

Tja, snap het wel een beetje. Het blijft een uniek uurwerk wat uiterst aantrekkelijk is om in je verzameling te hebben. Veel plezier ermee.

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinst

1 like

Prachtige aanwinst !
FCFEOTM

First Caliber For Ever On The Moon

1 like

Mooie aanwinst, een zoemend horloge lijkt mij ook erg leuk :grinning:
Veel plezier ermee :+1:

1 like

Prachtige aanwinst! Heel veel draag
plezier!

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze zeer geslaagde aanwinst!!
Ziet er “pico bello” uit!!
Ik wens je er een uitstekende tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Nice! Echt heel mooi :ok_hand:t2:
niet te snel weg doen, ik ben niet zo in die wereld thuis maar kan me voorstellen dat je ze niet snel zo vindt

1 like

Leuke aankoop, veel draag plezier :+1:

1 like

Thanks iedereen voor de lovende reacties!

@anon34385602HFH de verkoper heet Anticvarius. Hij heeft nog meer prachtige Bulova’s te koop staan.

Iemand nog een idee wat betreft bandenkeuze? Alles behalve leer graag :blush:

1 like

Dankjewel kerel! :+1:

1 like

Perlon :thinking:

1 like

:thinking: dat zie ik nog niet helemaal voor me.

1 like

Prachtige Accutron! Na de NA van @Dao precies hetzelfde gedaan maar net kunnen beheersen omdat er al een Vintage Seiko VFA onderweg is :joy:.

Veel plezier ermee, hopelijk zien we die prachtIge wijzerplaat hier nog vaak terug!
(Mocht hij weg moeten, doe maar eens een pb-tje, een Accutron moet nog in de verzameling want het doel is alle mogelijke technieken in de verzameling te hebben.)

2 likes

Gefeliciteerd met je NA! :+1: