NA: cheap solid oyster bracelet voor de Alpinist - Update: toch maar Strapcode 🤩

Dit is ok.

Dit niet.

4 likes

Ik heb geen idee hoor maar die gebogen springbars lijken mij ook niet lekker voor de lugholes? Ik heb ooit een oud horloge gekocht met uitgelopen lugholes. Ik weet dat dit kan komen door bv te dunne niet goed passende springbars, Iemand ervaring hoe dit is met gebogen springbars?

1 like

Hier zijn speciale tools voor.

1 like

Ik bedoel het bovenste plaatje maar dan zelf gebogen :upside_down_face:

1 like

Hij lijkt inderdaad op de eerste foto’s niet goed aan te sluiten, maar mooie band!

1 like

Knap gedaan! Ik zoek ook nog een mooie stalen band voor mijn Fortis Square. Tips zijn welkom!

1 like

Thanks! Geen idee, je hebt google en youtube al geprobeerd neem k aan :sweat_smile:

Oeh, nice :+1:

1 like

Voor de wat goedkopere horloges is het experimenteren met Chinese banden op zich wel interessant. Er zitten hele interessante opties bij. Waar denk je dat Strapcode en Geckota hun banden vandaan halen? Dat is dezelfde fabriek als Parnis en andere Chinese merken…

Hier wat voorbeelden van Aliexpress banden:

3 likes

Lekker avondje knutselen. Lekker toch. Ik vind hem prima geslaagd maar die sluiting is wel huge zeg. Daar zou ik zelf een kleinere voor zoeken.

1 like

Elke dag!

1 like

Helemaal mee eens :+1:t3:

1 like

Dank, ik ga er gelijk 1 bestellen :ok_hand:

1 like

De uncle Seiko president erop, bevalt goed.

5 likes

Ziet er goed uit :+1:t2: Paste het meteen?

2 likes

Ja past prima! Dikke pushpins erbij geleverd! Top!

2 likes

Mooi project. Prima resultaat.:+1:
Niets voor mij, want zou de zooi na paar minuten gepriegel al door de kamer smijten.

2 likes

Update

Paar maanden later: goedkope bracelet er nooit meer opgehad. Die veel te dure Strapcode bleef lonken… en zit er nu op :star_struck:

Ik probeer het geld dat je er tegenwoordig voor betaalt te vergeten, maar het is wel echt top deze bracelet.

6 likes

Strapcode levert prima banden, voor de Alpinist heb ik een bi colour maar soms wil ik 'm op een neutrale band dragen en voor een Uncle Seiko gekozen. Die draagt misschien nog wel lekkerder want lichter in gewicht mede omdat ie taps toe loopt naar 16mm. Dat is bij kleinere horloges toch wel erg prettig.

4 likes

Ja ik vind die endlinks van Strapcode bij de Oyster band erg nice :ok_hand:t2: Vandaar deze. Maar anders zijn die van Uncle Seiko zeker een goed alternatief volgens mij

2 likes