Goed nieuws voor als je een solid bracelet wil voor je Seiko SARB017 / Alpinist maar geen… wat is het, €140 ofzo inmiddels… wil betalen voor een strapcode bracelet.
Deze solid oyster bracelet met solid endlinks die retestrak op mijn Alpinist zit nu, en €26 kost…
Foto’s
Hij sluit goed aan:
Clasp
Bevindingen
Blijkbaar passen Parnis bracelets voor de Submariner homages, let op, niet de GMT homages!
Pro’s:
- Ziet er echt goed uit voor het geld. Ik ga zo ver om te zeggen dat ik hem werkelijk niet onder zie doen voor een Strapcode
- Stevig, solide
- €26,- in totaal, je leest het goed!
- Bracelet heeft van die micro-snelverstellingen. Dat heeft een naam, weet ff niet meer, die de ribbels aan de binnenkant van de sluiting.
- De endlinks zijn solide, maar hebben een richel: aan de onderkant kun je de endlink dus met een tang iets naar boven buigen. Dit is belangrijk om te weten. Ik had eerst een kloof tussen de kast en endlink, hij kon iets draaien op de pushpin als as. Door de onderste rand van de solid endlink met de tang iets naar binnen te buigen, zit de endlink nu helemaal strak op de kast
Cons:
- Hij sluit strak aan. Zo strak, dat je je springbar moet buigen om in de gaatjes te komen. Het kostte mij bijna een halve avond om het goed te krijgen. Dat is niet optimaal, maar ik klaag niet.
- Door het lastige erop zetten niet vaak wisselen.
- Haat-liefde verhouding met de sluiting. Hij is groot, al geldt dat ook voor v-clasp of andere sluitingen van strapcode. Beslaat mijn hele onderkant. Maar wel superstevig, goed sluitend en die snelverstelling is echt fijn.
Kortom, past nu geweldig maar het is niet metéén een easy fit.
Zoals aangekondigd in eerder topic:
Youtube video van Jubilee versie: