Alpinist review [pic heavy] - op reis in China en Taiwan

De afgelopen paar weken was ik op rondreis in China en Taiwan. En ik beloof je dat het Coronavirus niet door je beeldscherm gespoten komt.

De aanschaf van de Alpinist

De Seiko SARB017 had ik al lang in mijn hoofd. Nooit gedaan - ik wist niet zeker hoe vaak ik het groen met goud zou dragen, het zou de zoveelste Seiko in mijn collectie zijn, en voor mijn doen een duur horloge met prijzen van €400 - €450.

Toen kwam iemand van het forum met een aanbod met een flink lagere prijs - maar wel in een flink gebruikte staat. Een prijs waarvoor ik hem niet kon laten lopen, al was ik wat bezorgd over de gebruikssporen. Bij binnenkomst viel het me mee, maar tegelijk vond ik de prijs wel terecht. Ik heb hem leuk kunnen oppoetsen en nu ziet hij er best okee uit. Voor thuis heb ik er een mooie bruine Hirsch croco opgezet, voor vakantie een tweedehands Colareb, in net zo’n gebruikte staat als het horloge zelf.

Overigens wel met een voordeel: nu had ik geen enkele moeite hem voortaan als vakantiebeater te gebruiken! Anders zou ik hem mooi hebben willen houden. Oftewel: hij wordt nu gebruikt waarvoor hij bedoeld is: exploren, bergen op!

Hieronder een fotoverslag van de reis, daarna mijn bevindingen, als laatste de incoming solid bracelet als alternatief voor de dure Strapcode bracelet.

Sfeermuziek

Foto’s

In willekeurige volgorde. We zijn in Shanghai geweest, Fuzhou en vervolgens een rondreis met hikes in de bergen en bamboebossen in Taiwan! (met 1x een SKX013 en een Vostok tussendoor voor de afwisselings)

Bevindingen

Het is een prachtding en het voelt goed om hem te gebruiken waarvoor hij bedoeld is - leuker dan de G-Shock die ik normaal mee had genomen, en ook wel een leuke afwisseling voor de SKX013 waar ik vooral mee zou zwemmen.

Gek genoeg geeft hij me deze vibe:

IMG_8740

Een old gentleman explorer achtige vibe, toen er nog wat te ontdekken viel. Het heeft een eigen klassieke uitstraling en is toch heel stoer en avontuurlijk. Prachtige dial en opgelegde indices.

De prijs die ik ervoor heb betaald was een buitenkansje, de normale prijs is het nog wel waard, de prijs van de nieuwe versie (wat is het, €750 ofzo?) vind ik absurd.

Alternatieve solid bracelet

Gek genoeg wilde ik vroeger niets liever dan een Alpinist op de two-tone jubilee van Strapcode. Nu vind ik dat echt niet passen. Too much. Het past qua kleuren, maar niet qua stijl - wat meer te maken heeft met hoe ik nu naar het horloge kijk denk ik. Leer blijft de voorkeur voor deze, maar de solid Oyster van Strapcode (gewoon staal) ziet er wel stoer uit en past nog wel in het thema. Maar… tegenwoordig écht veel te duur.

Toen stuurde @Marcel het volgende filmpje van een solid jubilee via eBay die er echt goed uit ziet:

Die verkocht ook een Oyster versie voor €35. En na even zoeken, zag ik ook dat ze deze voor nog iets minder op AliExpress, met meer zekerheid van de juiste verstelbare clasp erop. Besteld, maar nog steeds onderweg (vertraging vanwege virus), dus ik ben erg benieuwd als die binnenkomt en zal het zeker hier posten!

Gek genoeg krijg ik het niet voor elkaar er een plaatje van te uploaden… zelfs niet een screenshot? Dus dan maar de link zelf:

Thanks for watch-ing :drum::dvd:

88 likes

Hele toffe trip, hele toffe foto’s! Ik hou ervan.

1 like

Dit horloge is niet mijn ding, maar je verslag is echt heul tof :sunflower:

1 like

Mooie foto’s van je reis & horloge :star_struck:. China is een tof land om doorheen te reizen…

1 like

Soooooooo wat een geweldige reis! Prachtige foto’s! Ja die Alpinist is ook wel een geweldige reisgenoot hè. Mooi hoor op dat leren bandje. Heb hem zelf het meest op de Solid Oyster maar wissel ook af met bruin leer.

3 likes

Lekkere (foto)review, bakkie erbij en mijn vrijdag kan niet meer stuk. Dank je wel “explorer” @Dao! :ok_hand:

1 like

Prachtige review mede door de mooie foto’s, dat is een mooie trip geweest!

1 like

Lekkere foto’s! En het is inderdaad een mooi horloge.
Dit moet wel een mooie reis zijn geweest :smile:

1 like

Tof (reis) verslag. Je hebt hem goed gebruikt waar ie voor gemaakt is. Heerlijk al een paar gebruikssporen erop, hoef je je daar niet meer druk over te maken.
Ik vind die nieuwe wel tof maar die prijs is inderdaad absurd hoog. Ik twijfel er nog steeds over.

2 likes

Lekker horloge! En heel coole foto’s en verslag. Ga hem hierdoor toch alsnog meenemen op wintersport. Alpinist!

2 likes

Poah wat een prachtige foto’s man. Hulde.

1 like

Dao de master N.A. en verhalenverteller, mijn dank is weer groot voor dit stukje leeswerk!

1 like

Tof kerel! Ik was al vergeten dat je zo snel zou gaan. Prachtige foto’s geschoten daar!!
ps. Die Indiana Jones muziek werkt lekker voor de vibe inderdaad :muscle:

1 like

Wow, wat een mooie trip!! En mooi horloge, heb m zelf ook en gaat niet meer weg. Benieuwd naar je bevindingen met de Ali band. Zoek nl ook nog zoiets en vind de Strapcode ook te duur.

1 like

Mooie reis, mooi verhaal, leuke foto’s
De Alpinist staat ook op mijn lijstje. Ik denk er aan om ooit eens in Japan te gaan shoppen. Het horloge is chique, maar geen dresser. Stoer, maar geen duiker. De wijzers en groene plaat maken het geheel af. In mijn ogen een betaalbaar tophorloge.

2 likes

Mooii Topic

1 like

Leuke foto’s!
China en Taiwan lijkt mij ook tof om een keer te bezoeken.

Ook leuk dat je een ander horloge ertussen gedrukt hebt :joy:

1 like

Toffe foto’s en verslag :ok_hand:,

Groetjes van de Alpinist met TT jubilee van Stapcode

2 likes

Bedankt iedereen voor alle leuke reacties!

:blush::blush::blush:

Ik heb hem daar nog zien liggen in de vitrine. Ik zie geen verbetering en de prijs snap ik dan ook niet. Waarom dan niet gewoon de ‘oude’ versie?

Nice! Zeker doen - als er een krasje op mag komen ofzo, maar hij zou verder alle klappen moeten kunnen weerstaan!

DistinctNimbleKoalabear-size_restricted

Dankjewel!

Ziet er goed uit!

2 likes

Omdat ik die kleur combi niet trek :grin:

1 like