NA: Chinese meeuw

Van harte!

Heb mijn vriendin er ooit eentje gegeven, leek kwijt te zijn maar is onlangs boven water gekomen bij haar ouders :smiley:

Als hij weer thuis is ga ik er eens mesh band op slingeren, dit idee:

image

4 likes

Ik zou hem mooi op de groene NATO zetten, dat vind ik persoonlijk de mooiste combi :slight_smile:

Geinig zo’n Heineken ster in combinatie met Chinese tekens op de wijzerplaat! :wink:

1 like

Een heerlijk horloge dat bijna op elke band goed staat. Veel plezier er van!

1 like

Leuk horloge, veel plezier er mee.

1 like

Ik dank jullie :smiley:

Dank, yes kan ik echt alleen aanraden :+1:. Voor mij was de kleine versie 37,5/38 mm de beste optie, heeft die toch een beetje die vintage look, 42 mm lijkt mij persoonlijk dan weer iets te groot.

2 likes

Bedankt :smiley:
Mooi op de blauwe band :star_struck:

1 like

Mooi! Ben benieuwd naar dit merk.
Is seagull een soort seiko van China?

Hoe is de kwaliteit van seagull overall?

1 like

Dank je, o ja dit is ook leuk, ik heb toevallig nog een mesh in de juiste maat liggen, straks even erop zetten :smiley::+1:

Bedankt, ja ben nu ook weer op zoek naar een lederen nato strap in hetzelfde licht olijfgroen als de originele strap :+1:
Yes idd Heineken ster haha :beers:
Cheers

Bedankt heren :smiley:

Dank je.
Te vergelijken met Seiko lijkt me niet aangezien de historie en topmodellen van Seiko maar op dat gebied ben ik geen echte kenner.
Als je echt eentje wilt voor non stop gebruik zou ik eerder Seiko aanraden daar krijg je voor dezelfde prijs een leuke automaat.
Ik zie deze Seagull dan ook meer “als iets leuks voor af en toe” vooral de knipoog naar vintage vind ik leuk vandaar dat mijn voorkeur ook naar de kleine versie gaat.

De kwaliteit vind ik voor deze prijsklasse goed, althans het uurwerk loopt tot zover heel soepel en fijn, na volledig opwinden ongeveer 2 dagen play time en mijne loopt ± 20 sec te snel op 2 dagen.
De afwerking is ook heel mooi, champagne wijzerplaat en de gouden accenten en het hoge glas, enige minpunt hier vind ikzelf de wijzers.
Bij directe lichtinval zijn de kleuren erg intens blauw :joy:
Bij mijn Seiko’s zijn dit soort details veel subtieler.
Maar overal een erg leuk horloge voor de prijs.
Wellicht dat andere forumleden je meer kunnen vertellen anders zijn online een hoop reviews te vinden :+1: er zit volgend uurwerk in: Sea Gull caliber ST1901 (21 jewels, hand winding chronograph)

Yes! Het, al dan inderdaad de 38mm worden, met plexi… want dat is sexy. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Je kunt ze tegenwoordig zelfs via ome Ali bestellen had ik begrepen… Wat 'n gekkigheid.

Welk uurwerk zit in de jouwe?

1 like

Je hebt inderdaad de mooiste, meest authentieke, versie. Bij die 42 zie je subdials ook vreemd dicht bij elkaar staan. Door de klassieke afmetingen van het uurwerk. Veel plezier ermee!

1 like

Ja ik zag het idd haha Seagull heeft een officiële shop bij Ali :joy:

1 like

Dank je :beers:
Fijn weekend

1 like

:beers: jij ook!

1 like