NA: Chopard zakhorloge

Eerste NA van het jaar is een vintage zakhorloge terwijl ik die eigenlijk niet verzamel…maar het aantal dat ik heb groeit toch langzaam…

Chopard zakhorloge uit 1984 in doos met oorsponkelijke aankoopbon. Had dezelfde al in 18k goud en toen deze zilveren voorbij kwam wilde ik hem er wel erg graag bij hebben…
Prijs toen was 830 gulden (zonder de ketting). De eigenaar van deze vertelde dat hij toen getwijfeld heeft over de gouden, die koste 1500 gulden…Had beter een Submariner kunnen kopen :slight_smile:

29 likes

Prachtig!

1 like

Mooie aanwinst, gefeliciteerd :+1:
Zelf ben ik ook een fan van zakhorloges, maar dan wel uit het “zakhorlogetijdperk” dus 1950’s of ouder. Nieuwere missen voor mij toch een deel van de charme :blush:

2 likes

Ja deze zijn uit een tijd dat ze echt geen reguliere functie meer hadden. Daarmee wel relatief zeldzamer. Heb verder alleen wat militaire zakhorloges. Het is een mooie manier om een stukje geschiedenis te kopen.

1 like

Dat klopt, daar heb je een punt :+1:

Militaire (zak)horloges heb ik juist weer wat minder mee. Ze zijn meestal wat minder sierlijk en uitbundig vormgegeven :sunglasses:

Verder wil ik zo min mogelijk horloges met radium in huis hebben en dat combineert wat lastig met militaire zakhorloges :blush:

1 like

Klopt ik het wel wat origineel radium in huis…

1 like

Zorgen dat je goed ventileert, maar verder niet zo’n probleem :grin:

1 like

Mooi hoor.

1 like

twee schitterende mooie zakhorloges hoor!

1 like

Nee toen koste een Sub 2500,00 !
Was toen ook veel geld.

1 like

Wat een mooie set! Proficiat met de aankoop.
Ik heb hier twee zakhorloges liggen, erfstukken. Eentje tikt nog mooi de andere niet. Maar zijn niet direct de mooiste stukken.

1 like

Hmm ja, meer dan ik dacht eigenlijk!

Prachtig; tijdloos!

1 like

:star_struck: mooie zakhorloges :boom: :beers:
Ik was benieuwd naar het uurwerk, met een beetje :computer: googelen :nerd_face: kwam ik deze tegen, is dit zo een? :thinking: als die van jou?
Groeten Iwan :motorcycle:

Nee dit is de kleine damesversie, die van mij zijn volledig formaat, 42mm. Uurwerk in die van mij is een Peseux 7001 onder de naam van Chopard natuurlijk. Op chrono24 is zowel een zilveren als gouden exemplaar te vinden.

1 like

Sfeerfoto van de na

1 like