NA: Christopher Ward C60 Sapphire

Zo hier had ik even op gewacht, al bij het zien van de eerste foto’s begin dit jaar was ik enthousiast over dit zomers model.

Was nog niet bekend met Christopher Ward, maar ontdekte al snel dat ze best een trouwe groep liefhebbers hebben. Mooie specs in combi met bijzonder reclamefilmpje over de C60 Sapphire trokken me over de streep. Al een tijdje in pre-order en gisteren werd deze bezorgd.

Was natuurlijk erg benieuwd of deze C60 zou lijken op de eerste foto’s. In werkelijkheid is deze eigenlijk nog mooier. Dat grote logo kan ik er dan wel bij hebben.

Door een wijzerplaat van saffierglas met blauwe achtergrond geeft dit horloge vanuit elke kijkhoek een ander beeld. Door de wijzerplaat heen is soms het Sellita SW200 uurwerk te zien. Niet heel spannend maar geeft wel leuk effect. Ik heb geprobeerd het te fotograferen maar dat is best lastig.

De kast wordt door CW omschreven als ‘lightcatcher’ model. Veel gepolijste en geborstelde oppervlakken.

Nou bij deze wat plaatjes.

En natuurlijk het goed werkende quick release mechanisme voor wisselen van de banden en fijne micro-adjust op de stalen band. Een fijnafstelling door middel van een schuifje.

46 likes

Zeer mooi! Geniet ervan. Bijzondere plaat

2 likes

Lekker zomers horloge, gefeliciteerd met je na

1 like

Mooi zomerhorloge! :+1:

1 like

Gefeliciteerd! Mooie kastvorm.

1 like

Ja mooi hoor. Is wel weer eens afwisselend zo’n semi-transparante wijzerplaat.

En wat mij betreft mogen ze die quick release bandjes standaard maken. Met mijn verminderde fijne motoriek in combinatie met explosief ongeduld, heb ik slechts 1x een “gewoon” bandje verwisseld. Sindsdien begin ik er gewoon niet meer aan.

2 likes

Gaaf ding. Zo’n C60 moet er bij mij ook eens een keer komen.
Roep ik al heel lang, maar elke keer koop ik toch weer iets anders; meestal iets van een merk met een T :stuck_out_tongue_winking_eye:

Veel plezier met de aanwinst :+1::+1:

1 like

Mooie watch. Persoonlijk jammer van dat grote logo (naam). Wel super gave dial

1 like

Ik vind het wel tof! Mooi ding hoor. veel draagplezier. :ok_hand:

1 like

Mooi ding zeg!

1 like

Bijzondere verschijning. Mooi! Veel draagplezier

1 like

Goed bezig die jongens bij CW.
Geniet van je aanwinst :v:

1 like

Gefeliciteerd met je NA! Ik heb zelf ook een tijdje naar dit horloge gekeken, CW maakt echt leuke modellen de laatste tijd

1 like

Tof ding! Heb je nog wat meer foto’s van de hybrid band?

1 like

Mooi, ik zat er toevallig vorige week naar te kijken! Geniet ervan!

1 like

Prachtig horloge, geniet ervan.

1 like

Gaaf horloge! Leuk om te zien dat Christopher Ward regelmatig horloges weet te maken die qua design onderscheidend zijn, maar desondanks betaalbaar zijn en prima kwaliteit bieden. 600m waterdichtheid met een transparante caseback is niet niks.

Hopelijk zien we dit horloge vaker op het forum voorbij komen.

Als ik ooit weer eens een duiker aanschaf staat deze zeker op het lijstje van potentiële nieuwe aanwinsten.

Veel plezier ermee!

1 like

Bijzonder…mooi horloge!

Zo op de foto een groot verschil qua “look” tussen stalen band en blauw hybride band.

Ben benieuwd hoe het eruit ziet in de volle zon :sunny:

Veel draagplezier!

1 like

Mooi en uniek zeg. Ook die lume op de bezel :+1:

1 like

Op verzoek nog een foto van de C60 buiten in de volle zon…echt een lightcatcher :slight_smile:

2 likes