NA: Christopher Ward C63 Automatic

Ha Mede-HF’ers,

Onlangs jarig geweest, en wat doe je dan, dan ga je scrollen op het internet wat je jezelf eens kado zou geven. Al een tijdje op zoek naar een nieuw horloge; niet specifiek op 1 merk… maar wel wat “eisen”:

• 39-41mm groot
  • Zwitsers uurwerk met 28,800bph (kom je dus al snel op een SW200 of ETA2824-2 (non powermatic) uit)
  • niet te “protserig” of opzichtig.
  • Ergens rond de 1000 euro.

Na zoeken kwam ik op een aantal opties uit, een Hydroconquest Automatic, een Meistersinger Urban en een Oris Big Crown Propilot. Wezen kijken bij de Hydro, maar deze is toch wat te “glimmerig” voor mijn smaak, zeker omdat hij standaard op een bracelet komt… met een rubberen band kon ook; maar dan beginnen ze vanaf 1490 euro…

De Meistersinger viel meteen al af toen ik hoorde dat ze voor 995 euro er een “basis” Miyota uurwerk in hadden gedrukt. Beetje apart, als je een horloge voor die prijs koopt…

De ProPilot vond ik ook een mooi horloge, maar toch wel veel weghebben van de Alpina Startimer die ik al bezit… dus vond ik het zonde om een gelijkend horloge te kopen…

Dus ja… wat doe je dan… Online kijken… scrollen… Tot ik de Christopher Ward newsletter in mn mailbox weer zag… De Sealander C63 announcement… Ik dacht meteen: Dit is wat ik zoek; SW200, Mooi afgewekt, niet te glimmerig, mooie lederen band. Nog even verlekkerd aan de C1 Moonglow van ze, maar snel doorgelikt naar de C63 pagina.

Veel keuze uit banden, maakt het leuk om te kiezen. Zat te twijfelen tussen een Rubberen “hybrid” band, en een NATO met rode streep… Besloten om de rubberen band te kiezen, en de NATO met rode streep later bij te bestellen… Leuke was dat @FRank71 zo aardig was om in het Christopher ward only topic een mooie kortingscode te delen, waardoor er 120 euro van de prijs af ging!

Dus dit is hem geworden :smile::

En deze band ga ik er bij bestellen :face_with_monocle::

Nu wachten op de post tot hij binnen komt! Kan niet wachten om hem te gaan dragen. En de honger is gestild… voor nu dan :sweat_smile:

51 likes

Ziet er mooi opgeruimd uit…

Alvast veel voorpret :slight_smile:

1 like

Fraai hoor. Enjoy, zodra het zover is.

1 like

Schitterend horloge :ok_hand:t2: gefeliciteerd

1 like

Prachtige klok, gefeliciteerd

1 like

Toffe CW. Maken echt gave horloges vind ik! :+1:t2: die band die je hebt uitgezocht staat m vet!

2 likes

Thanks mensen, ben er erg blij mee.
Komende dagen mooi wat meer in CW verdiepen :smile:

Heel nice

1 like

Dan ga je de Nederlandse inbreng in dit merk ontdekken…:wink:

1 like

Tof ding, gefeliciteerd met zowel het horloge als ook het bestaan weer een jaar lang overleven.

1 like

Gefeliciteerd! Leuke aanwinst.

De stalen banden zijn ook erg goed, kan ik je zeker aanraden.

1 like

Nice. Veel plezier er mee.

1 like

Thanks en Dank voor de tip! Normaal ben ik we niet zo van… juist omdat ze vaak niet helemaal lekker aansluiten.

1 like

De aansluiting op de kast is prima
En in de sluiting zit een uitstekende “Glidelock”.
Past altijd

1 like

Prachtige aanwinst !!!

1 like

Verlicht ons!

1 like

Klikkerdeklik
Hans, een ex collega van mij is toen het Christopher Ward forum begonnen

2 likes

Mooi horloge. Ben ook serieus aan het twijfelen om deze te kopen.
Veel plezier ermee.

1 like

Ik ben heel benieuwd hoe hij is als ik hem in real life heb! Dan zal ik wel wat foto’s plaatsen

1 like

Mooi hoor, gefeliciteerd!

1 like