NA: Christopher Ward c65 GMT Aquitaine

Had al wat plaatjes in het CW only topic gepost, nu met wat meer tekst en plaatjes.

Na de aanschaf van een CW c65 trident via het HF helemaal verliefd geworden op het model. De lijnen, de bolling en het formaat. Vintage duiker, donker met geel en een waar ‘strapmonster’. Na de aanschaf ook gelijk de bracelet met Micro adjust besteld, maakt het weer een totaal andere klok.

Echter, handwinder is leuk, maar een automaat is praktischer. En hoewel 150m, een screw down crown voelt beter met kids in het water…dus…toch maar eens verder kijken en de trekker overgehaald voor een nieuwe c65.

Alles online met CW, dat ging allemaal prima, dag of 5 later was hij er.

Dat beviel me wel! In eerste instantie dan…want: bezel niet recht en het glas scheef…retour naar CW, was wat rommelig maar uiteindelijk allemaal goed gelukt. Eind september was de nieuwe batch klaar en sinds een dag of 10 is de nieuwe binnen.

Wat me opvalt, en in vergelijking met de mk1:

• dikkere bezel, kleiner glas, is ook wat boller, oogt daardoor kleiner dan de eerste
  • bracelet is wel een tandje er bij in vergelijking met de eerste. De micro adjustment is nog beter, en platter, de hele clasp is wat langer waardoor het geheel platter oogt (heb het gemeten, is niet perse vlakker dan mk1, maar lijkt slanker).
  • Fijn nu met schroeven, de midden schakels zijn wat smaller waardoor het geheel ook smaller lijkt.
  • De taper is van 22 naar 16, had van mij 18 mogen blijven. Doet me denken aan de oris 65 bracelet, maar deze is wel steviger
  • in een mogelijke mk3 mag het wel een ‘full oyster’ zijn (weet niet hoe ik het anders moet noemen), dus dat alle schakels vrij zijn en een eigen pin hebben
  • de lume is blauw en fel, echt heel gaaf, en veeeeel meer dan bij de trident
  • de case heeft dezelfde maten als de mk1 maar door de dikkere bezel is wat ‘dikker’ en ‘boller’ , beetje meer als een baltic aquascaphe

Geen fratsen met deze klok, is een serieus apparaat!

Uiteindelijk had ik maar 1 vintage duiker bedacht, maar ze zijn beide aan elkaar gewaagd, mk1 wint met de plattere kast, mk2 wint met de betere band.
Eerst maar eens lekker dragen natuurlijk…

En wat meer plaatjes, Ahoy:

38 likes

Fijne bezel. Smoelt oud, zonder te vervelen. Tof merk.

1 like

Mooi gefeliciteerd!

1 like

Mooi en degelijk, ik heb al naar een paar modellen gekeken maar nog steeds niet eentje besteld . In ieder geval fijne tijd samen :wink:

1 like

die ziet er goed uit,
draag hem met plezier

1 like

Mooie aanwinst, gefeliciteerd!

1 like

Allereerst gefeliciteerd met je NA.

Ik vind CW een leuk merk, met een flink aantal horloges.

Wat mij altijd heeft tegengehouden om er eentje aan te schaffen is vanwege het continue veranderende logo, echt mega zonde.

Maar eerlijk is eerlijk, deze is helemaal goed👍🏻

1 like

Gefeliciteerd, mooi horloge!

1 like

Mijn beste,

Leuke introductie!!
Proficiat dan ook met deze sympathieke aanwinst!!
Ik wens je er een mooie tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Proficiat met je mooie aanwinst! Veel plezier ermee :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd, wat een mooie dingen doet CW toch

1 like

Gefeliciteerd, tof

1 like

Mooi samengevat. Denk nog steeds wel eens aan mijn oude c65. Er zal er vast wel weer één in mijn horlogedos komen.
Veel plezier met je NA!

1 like

Gefeliciteerd met dat horloge. Prachtig, die vintage vibes. Erg mooi, en ook fijn met zijn skinny bezel!

Schaam je.

Dat vind ik dan weer een nadeel. Schroeven gaan in potentie los terwijl pin and collar dat niet doen.

Ook mooi, met een saffieren bezel. Ik heb zoiets op mijn Baltic Aquascaphe GMT, ook erg tof. Gefeliciteerd!

1 like

Wat bedoel je?

Sommige mensen zijn allergisch voor het fenomeen dat taal continue aan verandering onderhevig is, en het tegenwoordig blijkbaar min of meer de norm is om te vergeten dat er een prima Nederlands woord voor kinderen is.

Mooi horloge, gefeliciteerd!

1 like

Prachtig horloge. New vintage, komt ook op mijn verlanglijstje n.a.v. jouw stukje. Heel veel plezier ermee!

Nee, dat is prima. Ik vind het meer dan OK dat leenwoorden bon ton zijn, en achter mijn bureau gezeten snap ik überhaupt niet waarom mensen iets tegen buitenlandse invloeden in de taal kunnen hebben. Het is een mooi amalgaam van Latijnse, Griekse, Franse, Scandinavische en Duitse invloeden, het Nederlands. Wallah.

Daar zit 'm de crux, @wymie. :slight_smile:

1 like