NA: Christopher Ward C65 Sandhurst

Met twee kleine kinderen (jongens), die steeds wilder worden, was het toch een keer tijd voor een daily beater. Ik had steeds meer moeite om mijn klassiekers te dragen op een papa dag, in de speeltuin, in het zwembad, etc. Dus de zoektocht naar een daily beater kon beginnen. Ik begon met het formuleren van een lijstje eisen:

  • onder de 1500
  • waterdicht
  • staal (voorkeur voor 20mm)
  • niet te groot
  • geen datum
  • micro-adjustment

Na toch wel een behoorlijke zoektocht viel mijn oog op de C65 Sandhurst, Wat mij betreft het mooiste en kwalitatief beste model dat ze gemaakt hebben, geen raar logo links, geen neptunus drietand, maar gewoon een degelijk horloge. Na 3 maanden zoeken naar een tweedehands model, was het geduld op. Kortom een bestelling geplaatst en dinsdag viel deze op de deurmat. Mijn eerste indrukken zijn louter positief, wat een robuust en zwaar uitgevoerd horloge. Met een afwijking van -4/+6 uiterst nauwkeurig en daarmee in het bezit van een COSC certificaat. De micro-adjustment en het quick-release systeem maken het horloge (zeker voor het geld) helemaal af.

Om het af te maken een aantal foto’s.

37 likes

Erg mooie daily beater! Lijkt me ook prima sloop proof!

1 like

Heel mooi! Veel draagplezier!

1 like

En als ik hem kapot krijg hebben we altijd nog 60 maanden garantie :wink:

2 likes

Mooie aanwinst! Van harte! :smile: :+1:

1 like

Gefeliciteerd! Zag je laatst al een plaatje posten in het C. Ward topic. Mooie foto’s.

1 like

Gaaf ding, clean design, mooie specs, niks meer aan doen!

1 like

Loop ik ook altijd tegenaan. Deze is erg tof! Lekkere maat ook en waterdicht! Ik zal er eens naar moeten kijken denk ik :thinking:

Heel veel draagplezier met deze knaller!

1 like

Gaaf, geniet ervan!

1 like

Ja met zijn 38mm valt die mooi. Ik heb zelf ook wat smallere polsen.

1 like

mooi ding. Strakke brushstroke op de band. :+1:

1 like

Gefeliciteerd! Echt heel mooi.
Voor een daily beater vind ik 'm bijna te mooi.

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst :+1:

1 like

Gefeliciteerd! Ik heb deze ook in beeld! Hoe bevalt de maat je? De Cranwell lijkt me wat aan de grote kant voor een dergelijk type horloge, maar als de sandhurst groot genoeg is,… misschien dat deze dan nog hoger op mijn shortlist komt.

Geniet ervan!

1 like

Pracht van aanwinst !!

1 like

Van harte en veel draagplezier met deze mooie CW.

1 like

Voor mij is die groot genoeg. Ik stoor me bijv wel aan een 34mm vintage tudor/rolex (ondanks dat die ook groter dragen), daar heb ik ni geen last van.

Als je in de buurt woont kom gerust een bak koffie halen…

2 likes

Erg mooi, zit hier zelf ook naar te gluren en hoor goede berichten over de stalen band! Ben benieuwd naar je lange termijn ervaring.

1 like

Goede keus :+1: :grinning:

1 like