NA: Christopher Ward Sealander GMT

Heel mooi, veel draagplezier.

1 like

Gefeliciteerd, tof ding!

Pin and collar is superieur aan schroeven. Schroeven kunnen doordraaien, de kop kan beschadigen, je kunt de link beschadigen bij het open en dicht schroeven en tot slot kunnen ze er uit flikkeren als je geen loctite gebruikt.

Pin and collar, daarentegen, heb ik nog nooit kapot zien gaan, is in een handomdraai te verstellen en is ook beter dan splitpennen.

Daar heb je een punt.

Prachtige maten.

@anon2889582EV, lees je mee? Ik vind het nieuwe logo geen nadeel, eerlijk gezegd.

Ben er nog steeds niet over uit of het een dealbreaker voor me is. Rest van het horloge blijf ik erg tof vinden. Keuzestress :slight_smile:

Ze zeggen wel eens bij twijfel niet doen. Maar je krijgt er nagenoeg in mijn ogen een perfect horloge voor terug. Mocht je er vragen over hebben hoor ik ze wel.

Fijne dag

2 likes

Veel draagplezier :+1:

1 like

Een prachtige aanwinst :+1:

1 like

Van harte gefeliciteerd, top horloge. Heel tof met het nieuwe logo! Ik verwachtte zelf dat de uitgeschreven naam mij op den duur zou gaan tegenstaan, maar inmiddels een half jaar later en ik ben alleen maar meer verknocht geraakt aan dit horloge. Door de details en afwerking, maar heel zeker ook doordat het zoveel verschillende kleuren banden kan hebben. En die quick release laat me gerust iedere dag wisselen.

Groeten van zijn uitgeschreven broer!

2 likes

Grand Seiko mocht willen dat ze zo een gesp met fijnafstelling hadden

En dit is dus precies wat ik eigenlijk van iedere CW eigenaar hoor. Iedereen raakt er aan gehecht, de afwerking is super nice. Ik heb de dial onder de loupe gehad net en hij is echt spotless.

1 like

2 gehad en beide verkocht. Logo op 9 vond ik het uiteindelijk niet en mis heritage. Tis wel kwalitatief goed spul.

Zo zie je maar… Het logo op 9 weerhield mij er ook van al die tijd.

Ik kan je alleen maar complimenteren met je keuze! Bij mij is deze sinds kerst vorig jaar het middelpunt van de verzameling. Draag 'm bijna dagelijks en pas elke dag de bandjes aan aan wat ik ga doen. En ik zelf ben zo’n nerd die de gmt functie ook daadwerkelijk gebruikt.

Vind het zelf het idee dat je, min of meer, aan de wieg staat van een opkomend merk eigenlijk een pluspunt.

1 like

Ik had daar de voorganger van. De jouwe vind ik vanwege het logo mooier dan mijn ex… maar voor mij mist er toch iets.

Ik vind geschiedenis juist leuk… wellicht geeft mij dat de doorslag. Mooi en kwaliteit zijn ze zeker.

2 likes

Ha! Mij dus ook. En geen 39mm GMT in die tijd. Beide maakten ze in 1 klap goed. En die spotless dial: hoe ze dat voor elkaar krijgen met de diepglanzende zwarte versie? Echt top!

En off topic: ik hoop op een antraciet of zwart gekleurde sunburst dial op de C65 Chronograph. Die koop ik dan meteen, ondanks de 22mm bandbreedte…

1 like

Ten eerste bedankt, bandenswappen zit ook in mijn bloed, maar draag hem nog even lekker op de bracelet de komende dagen.
De gmt functie was en is voor mij een must als travel watch, heerlijk voor als je buiten je eigen tijdzone op reis gaat.

En ik denk dat CW nu wel flink aan de weg aan het timmeren is. Ze zijn ook wel microbrand af met hun eigen inhouse movement. Dus heritage komt er wel.

Zou ik je mogen vragen welke band dit is? Het staat hem erg goed namelijk.

Ik kreeg trouwens de vraag over levertijd. Het is besteld op maandag avond laat, en op Dinsdag kreeg ik een bevestigingsmail van verzending. Woensdag had de postbode al een keer aangebeld of ik thuis was, en Donderdag ben ik het op gaan halen bij de ‘niet-thuis’ locatie. Zeer snel dus.

1 like

https://www.christopherward.com/watch-straps/vintage-oak-leather-strap/20-VOAK-06-SXC-DC-ST.html

:point_up_2: Is deze. Ben zelf wel te spreken over de CW banden en hou altijd wel hun sales in de gaten om de verzameling aan te vullen.

1 like

Bedankt :pray:t2:

1 like