Ik heb een tijd lang gezocht naar een horloge dat past bij de volgende punten.
-GMT (office danwel true)
-Moet nat kunnen worden
-Automatisch
-Bracelet
-Goed en onderhoudsvriendelijk uurwerk.
Ik sta ergens onder aan een wachtlijstje voor een Tudor bb pro, maar een itch scratcher is dit niet.
Ik ben al een tijdje opzoek naar een GMT die met me mee op mijn reizen kan en waarbij ik niet bang hoef te zijn dat deze van de pols gerukt wordt. Ook moet ik er impulsief lekker een plons mee kunnen nemen, moet hij tegen een stootje van deurklinken van vreemde hotelkamers kunnen, maar mag ook best wel wat battlescars oplopen.
De bracelet was ik op papier al echt fan van. Volledig gebrushed en een ratchet clasp, halve schakels, als je hier geen goede fit mee kan krijgen…
En in real life doet deze niet onder voor wat er op papier staat. Ik heb 2 persoonlijke voorkeur issues.
- Ik zie liever geschroefde links
Het heeft een pin & collar systeem, maar dit is verder geen issue als het eenmaal op maat is. - Geen drilled lugs
Ik ben best een bandenswapper en drilled lugs hebben altijd mijn voorkeur op een toolwatch.
En als ik echt azijn zou drinken dan zou er iets meer taper in mogen zitten. Maar ach.
Verder kunnen veel merken nog wel wat leren van deze bracelet
Dat laatste wordt een soort van opgeheven doordat de bracelet zonder tool is te verwijderen en er weer op is te zetten zonder tool doormiddel van squeeze pins.
Ik had al een tijdje mijn oog op dit exacte model maar op een of andere manier vond ik de naam op de dial niet mooi en stelde het mijn aankoop uit en uit.
Foto van Bark&Jack
Nu weten we allen dat CW echt een ding heeft met raar plaatsen van logo of naam en het lijkt of ze er maar niet uit komen wat ze zelf precies willen.
Toen ik recentelijk de CW website opende leek het wel of mijn gebeden gehoord waren en zijn ze van het naamlogo naar het twin-flag logo gegaan.
En met een colormatched datewheel op 6 heeft mijn ocd bij dit model echt geen klagen meer.
Dus na er goed over nagedacht te hebben toch de trekker over gehaald
Wat cijfertjes;
Het uurwerk is onderhouds vriendelijk, het heeft een Sellita sw330-2 met een reserve van 56 uur, en loopt op 28800/4 hz.
De tolerantie is +/- 20 s per dag. Maar zoals bij de meeste Sellita’s loopt de mijne op een nette +5 voor nu. We zien wel hoe het loopt na een break-in periode.
Meer cijfers:
Referentie: C63-39AGM3-S00K1-B0
Doorsnede van 39mm
Hoogte 11,85 mm
Lugtolug 45.8 mm
Lug wijdte 20mm
Het gewicht van de kast is 62 gram
Inclusief Bracelet en alle schakels 157 gram
Swiss super luminova X1 BL C1
Saffier AR coater
Ook een saffiertje voor de display caseback.
Voor echt alle cijfers en specs verwijs ik jullie naar de website. Ik ben er blij mee en het horloge voelt echt heel degelijk aan.
Wat snelle eigen foto’s
Mocht je aan dit model zitten te denken dan kan ik deze vooralsnog heel erg aanraden, het overtreft verwachtingen, maar heel veel ervaring heb ik er natuurlijk nog niet mee daar deze vanochtend binnen is gekomen.
Fijne dag nog