NA: Christopher Ward Sealander GMT

Ik heb een tijd lang gezocht naar een horloge dat past bij de volgende punten.
-GMT (office danwel true)
-Moet nat kunnen worden
-Automatisch
-Bracelet
-Goed en onderhoudsvriendelijk uurwerk.

Ik sta ergens onder aan een wachtlijstje voor een Tudor bb pro, maar een itch scratcher is dit niet.

Ik ben al een tijdje opzoek naar een GMT die met me mee op mijn reizen kan en waarbij ik niet bang hoef te zijn dat deze van de pols gerukt wordt. Ook moet ik er impulsief lekker een plons mee kunnen nemen, moet hij tegen een stootje van deurklinken van vreemde hotelkamers kunnen, maar mag ook best wel wat battlescars oplopen.

De bracelet was ik op papier al echt fan van. Volledig gebrushed en een ratchet clasp, halve schakels, als je hier geen goede fit mee kan krijgen…

En in real life doet deze niet onder voor wat er op papier staat. Ik heb 2 persoonlijke voorkeur issues.

• Ik zie liever geschroefde links
    Het heeft een pin & collar systeem, maar dit is verder geen issue als het eenmaal op maat is.
  • Geen drilled lugs
    Ik ben best een bandenswapper en drilled lugs hebben altijd mijn voorkeur op een toolwatch.

En als ik echt azijn zou drinken dan zou er iets meer taper in mogen zitten. Maar ach.

Verder kunnen veel merken nog wel wat leren van deze bracelet

Dat laatste wordt een soort van opgeheven doordat de bracelet zonder tool is te verwijderen en er weer op is te zetten zonder tool doormiddel van squeeze pins.

Ik had al een tijdje mijn oog op dit exacte model maar op een of andere manier vond ik de naam op de dial niet mooi en stelde het mijn aankoop uit en uit.

Foto van Bark&Jack

Nu weten we allen dat CW echt een ding heeft met raar plaatsen van logo of naam en het lijkt of ze er maar niet uit komen wat ze zelf precies willen.

Toen ik recentelijk de CW website opende leek het wel of mijn gebeden gehoord waren en zijn ze van het naamlogo naar het twin-flag logo gegaan.

En met een colormatched datewheel op 6 heeft mijn ocd bij dit model echt geen klagen meer.

Dus na er goed over nagedacht te hebben toch de trekker over gehaald

Wat cijfertjes;
Het uurwerk is onderhouds vriendelijk, het heeft een Sellita sw330-2 met een reserve van 56 uur, en loopt op 28800/4 hz.
De tolerantie is +/- 20 s per dag. Maar zoals bij de meeste Sellita’s loopt de mijne op een nette +5 voor nu. We zien wel hoe het loopt na een break-in periode.

Meer cijfers:
Referentie: C63-39AGM3-S00K1-B0
Doorsnede van 39mm
Hoogte 11,85 mm
Lugtolug 45.8 mm
Lug wijdte 20mm

Het gewicht van de kast is 62 gram
Inclusief Bracelet en alle schakels 157 gram

Swiss super luminova X1 BL C1
Saffier AR coater
Ook een saffiertje voor de display caseback.

Voor echt alle cijfers en specs verwijs ik jullie naar de website. Ik ben er blij mee en het horloge voelt echt heel degelijk aan.

Wat snelle eigen foto’s

Mocht je aan dit model zitten te denken dan kan ik deze vooralsnog heel erg aanraden, het overtreft verwachtingen, maar heel veel ervaring heb ik er natuurlijk nog niet mee daar deze vanochtend binnen is gekomen.

Fijne dag nog :tophat:

73 likes

Gave NA! Geniet ervan :+1:

1 like

Gefeliciteerd met een pracht van een aanwinst :ok_hand::ok_hand:

1 like

[quote=“Watchout4thebus, post:1, topic:408033”]
deurklinken van vreemde hotelkamers
[/quote]:flushed:

Mooie aanwinst en blijf genieten👍🏻 Zowel van het horloge als ook van de vreemde hotelkamers😇

Bedankt haha, vreemde hotelkamers kom ik best vaak tegen in mijn beroep. Ik kan hier boeken over vol schrijven, maar ik bespaar je de vunzige details. Details zijn voor bij een drankje🍷

1 like

Hele mooie nieuwe aanwinst.

Ik heb mijn CW via ruil hier op het forum vanochtend binnengekregen. Zelf heb ik geen problemen met de naam op de dial.

Die banden zijn echt top. Ook op de rubberband die ik erbij heb zit zo’n quick release.
Alles voelt gewoon erg goed aan en ze geven volgens mij ook nog eens 60 maanden garantie.
Ik ben er in elk geval zeer content mee.

Deze betreft de 42mm versie:

7 likes

Hele gave GMT. Ook de blauwe, witte en groene dial mogen er zijn. Leuk jouw enthousiasme te lezen. Gefeliciteerd en geniet van deze mooie CW

1 like

Jij ook gefeliciteerd Michel. CW maakt toffe horloges :muscle:t3:

1 like

CW maakt mooie GMT’s, gefeliciteerd met deze aanwinst.

1 like

Zeer mooi, heel veel draagplezier, die transparante wijzerplaat is echt uniek. Lekker geeky!

Kijk en daarom zijn horloges zo persoonlijk. Sommige storen zich aan een dateframe of een kroon op 4. Maar eens in de zoveel tijd komt er iets op de markt wat zo ontzettend veel hokjes aantikt.

Ik heb elders inmiddels weet wat extra banden besteld. Maar de cw rubber banden zien er zeker fraai uit. Misschien de cc maar weer eens trekken binnenkort🤣

1 like

Proficiat

1 like

Gefeliciteerd. De groetjes van z’n witte zusje. Vorig jaar gekocht vlak na de release voor m’n 40ste. Erg tot ding. Draag hem bijna elke dag.

5 likes

Mooie aanwinst; gefeliciteerd. Met een CW kun je haast niet fout gaan :+1:

1 like

Gefeliciteerd met je mooie Christopher Ward :+1:t2:

1 like

Erg gave CW, proficiat! :+1: Al is de versie met naam natuurlijk wel fraaier :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Voor dat geld, pasvorm en bracelet is dit de best buy for your money :+1:

1 like

Bedankt allemaal. Hij bevalt prima. De bracelet is echt een opzichzelf staand stukje fijnheid. Vandaag al gebruik kunnen maken van de ratchet functie op de clasp. Wat een gemak! Ik denk dat dit echt een standaard zou moeten worden op bracelets.

Fijne dag :tophat:

Mooi ding :+1: Gefeliciteerd!

1 like

Proficiat met je CW :ok_hand: Aardige oplossing m.b.t. de naam ! Dank voor je review en genieten maar .

1 like

Van harte met deze mooie CW, een erg lekker horloge en heel veel plezier ermee.

1 like