Wederom een oud Frans merk nieuw leven ingeblazen, Chronofixe. Oorspronkelijk bekend om hun Type XX chronografen, zijn ze nu eerst met een seconde/seconde/ samenwerking uitgekomen. In de vorm van een skindiver met een twist, namelijk voor de 65e verjaardag van Asterix.
Erg leuk (vind ik) hoe Romaric Andre van seconde/seconde/ zoveel details van Asterix, en vooral de Romeinen, in het horloge heeft weten te verwerken. De Romeinen, in de vorm van romeinse cijfers, zijn overal; de cijfers in de wijzerplaat (waar Asterix er eentje van weg slaat), de cijfers op de (eenzijdig, 60 clicks) bezel, en zelfs de datumschijf. Niet op de foto maar wel op de kroon; die is gesigneerd met de lauwerkrans van Caesar. ‘Nu eerst’ want er komt ook wel een Type XX aan (en nog een Obelix, en een Idéfix versie van dit horloge).
Voor de liefhebbers die van afmetingen, saffierglas, hacking, en automaat-met-handopwinding specs houden, hier de link naar dat soort informatie: https://chronofixewatches.com
Ik heb heel toevallig afgelopen week mijn muisaanwijzer boven de bestelknop gehad. Wat mij tegenhield was de afmeting (37mm als ik me niet vergis) en de platte kastvorm. Ik heb bij Yema dezelfde kastvorm geprobeerd, dat lag niet heel lekker op mijn pols. Ik zie bij jou de lugs ook een beetje ‘uitsteken’ (bij gebrek aan een beter woord). Ben jij tevreden over het draagcomfort?
Hoe dan ook, van harte en veel draagplezier!
Tof is 'ie zeker. Vind ik.
Thnx! Voor mij is 37mm een welhaast perfecte maat (pols 17,5cm) voor een dergelijk horloge. Hij is dikker dan de Yema (oogt dikker iig), maar mooi in z’n verhoudingen.
Hahaha, ik ook! Nadat we het in de kroeg over de Squale Seconde Seconde hadden gehad, was ik naar andere collabs wezen kijken en kwam ik deze ook tegen.