Al lange tijd ben ik erg gecharmeerd van de Citizen 8110 chronograph (de bullhead en de niet-bullhead). Af en toe kijk ik op ebay, maar vooral fraaie versies van de bullhead in het type dat ik zoek (blanke kast, zwarte dial, gele wijzers) kom ik zelden tegen.
Todat ik twee weken geleden tegen een exemplaar aanliep op marktplaats. Uiterlijk in bijna perfecte staat, het liep alleen niet. De gok gewaagt en voor 85 euro gekocht.
Thuis aangekomen aan een gedetailleerde inspectie onderworpen en tot de volgende conclusie gekomen:
-De kast is gepolijst geweest, de ring rond het glas was oorspronkelijk helemaal zwart.
-De wijzerplaat, de wijzers en het glas zijn denk ik vervangen geweest,
waarschijnlijk originele onderdelen (een horloge van deze leeftijd kan er
bijna niet zo volledig gaaf uitzien wat die onderdelen betreft).
-De kroon is aftermarket
-Ook het bandje is niet origineel en aftermarket.
-Ik vermoed dat de deksel van een ander citizen horloge is, er staat een
ander kaliber in geperst, namelijk 6501 (een ander citizen model).
Persoonlijk vind ik dat laatste erg jammer, mocht het inderdaad zo zijn.
Vermoedelijk is het horloge een restauratieobject geweest in het verleden dan zal het ook wel zijn geserviced destijds en zou het mankement wel eens een serieus
mankement kunnen zijn was mijn gedachte.
{edit op verzoek poster}
Kortom, waarschijnlijk heb ik hier nu een samenraapsel van bovenstaande klokjes op de plank liggen.
Fotoās van de verkoper:
Eigen fotoās
Heeft iemand nog een originele citizen bullhead kroon, deksel en schakelband op de plank liggen ? Wanneer het horloge te repareren blijkt ben ik daarin zeer geinteresseerd.
Overigens, alle interessante en bruikbare info (vwb oa onderdelen) is welkom!
Of ā2006ā ook de verkoper van dit horloge aan mij
is geweest is natuurlijk de vraag. Ik heb meerdere
malen contact met de verkoper gehad, hij leek me
een relaxte en eerlijke vent, die vertelde het
klokje van een particulier in adam te hebben
gekocht en geen horlogemaker kon vinden die de het
chronograph gedeelte kon fixen.
Eeeh nee.
Maar ik denk dat je dat beter per pb`tje had kunnen vragen.
Met teksten van wat er allemaal aan mankeert heb je kans dat mensen bepaalde gedachten over mij kunnen krijgen.
Het is dat ik dit toevallig leesā¦
Hallo, je hebt gelijk, misschien niet heel tactisch van me. Helaas kan men op dit forum niet zijn berichten aanpassen, anders had ik dat nu even gedaan.
Fijn dat ik dan nu in ieder geval mijn bovenstaande vermoeden kan uitsluiten.
Wel vervelend dat het niet is wat je ervan verwacht. Zeker een ander caliber is vervelend. Maar een compleet originele voor 85 Euro is als je mij vraagt een utopie. Bijna alle Citizen bullheads op Ebay en dergelijke hebben een after market wijzerplaat en wijzers.
Voor de 85 Euro heb je een leuk horloge gekregen, waar je niets teveel voor hebt betaald. Het is alleen niet wat je ervan verwacht had. Het is gewoon een leuk horloge en zeker geen miskoop.
Jurgen, je hebt gelijk vwb het uiterlijk, zoals ik al zei, een bullhead in deze staat zie je niet vaak.
Maar van de niet-originele deksel baal ik toch behoorlijk. Een kroontje is nog wel te vinden op ebay, maar de originele deksel waaruit je leeftijd etc kan afleiden en die gevoelsmatig gewoon deel uitmaakt van het geheel, die zal er niet gaan komen.
Verder loopt het horloge niet, geen idee wat de servicebeurt gaat kosten (als het al te fixen is, maar dat zal de tijd leren)
Ik wil je er (off topic) even op attenderen dat je de tekst van je eigen op dit forum geplaatste berichten gelukkig wel kunt wijzigen.
Open zoān bericht en klik aan de onderzijde bij opties op āBericht wijzigenā.
Hallo Flip, gezien de tekst (niet zo doordacht, achteraf) zou ik het bericht graag even aanpassen. Echter kan dit maar voor een beperkte periode (ik geloof binnen een uur na plaatsing).
Ik heb het even gecontroleerd bij mijn posts.
Ik geef je gelijk v.w.b. de beperkte tijd waarin een geplaatst bericht gewijzigd kan worden.
Dat was mij niet bekend; kennelijk omdat ik daar nooit gebruik van hoefde te maken.
Hallo Flip, gezien de tekst (niet zo doordacht,
achteraf) zou ik het bericht graag even aanpassen.
Echter kan dit maar voor een beperkte periode (ik
geloof binnen een uur na plaatsing).
Stuur even een PBtje naar āHenrikā (forum-eigenaar), die weet vast wel watā¦
Ik heb een citizen bull head te koopā¦volgens mij helemaal origineelā¦ik heb hem gekocht, een keer gedragen met de stalen band en een keer met een leren bandā¦hij is mij gewoon te kleinā¦kijk eens bij citizen collectie te koopā¦
Mocht je meer fotoās of info willen hebben dan hoor ik het graagā¦