Beste HF’ers,
Er is een nieuw lid bij mijn horlogefamilie gekomen . Alvorens men verhaal te doen moet ik toch even iemand taggen, @Fate_Amenable_To_Change .
Wel chris ik moet je gelijk geven, weet je nog het topic dat ik heb gemaakt ‘wat zouden jullie doen’.
Voor de mensen die het gemist hebben, hier vroeg ik aan iedereen wat ze zouden doen.
Door sparen voor mijn eindhorloge of als tussenstap een GS quartz kopen. Je zei in dit topic dat ik nogal wispelturig was chris en ik zei, nei ik weet wak wil etc.
Maar je had wel gelijk, een GS, een ML, wel of niet een tussen horloge.
Ik tag je omdat ik je raad voor een deel heb opgevolgt, namelijk de horloges in het echt bekijken.
Ik heb ondertussen bij de AD in antwerpen GS in real life gezien en in nederland 2 ML masterpieces.
Waardoor ik inderdaad uit mijn beslissing ben geraakt dus dank daarvoor .
In het echt is inderdaad een wereld van verschil.
Dus ik heb beslist wat mijn eind horloge word maar dit gaat nog 6jaar duren omdat we nog redelijk veel in ons huis gaan verbouwen (wat nog veel gaat kosten) en dus horloges even geen prioriteit zijn.
Of er moest 1tje kapot gaan uiteraard .
Ik ben eens gaan nadenken en betrapte me erop een horloge te gaan kopen om de verkeerde redenen, namelijk de veilige en technisch beste keuze.
Ik ben met horloges gestart omwillen van het gevoel dat ze me gaven dus dit komt niet overeen met wat ik ging doen.
Na lang na te hebben gedacht herinnerde ik mij hier een horloge van een medelid, een citizen attesa.
Ik weet nog dat ik dacht van wauw wat een mooi horloge.
Al snel leerde ik over het hakuto r project waar citizen een aandeel in heeft.
Dit project omvat een commerciële maanlanding om het oppervlak van de maan te bestuderen, dit door het bedrijf i space en werd gelanceerd met de space x falcon 9 raket.
Ik ben altijd een grote fan geweest van de ruimte en alles daarond dus dit project en deze horlogelijnen boeide me DIRECT .
Citizen is een partner en sponser van het bedrijf en citizens super titanium is ook gebruikt bij de maanlander.
Dus ik ben die lijnen eens nader gaan bekijken en ik kwam bij een heel bijzonder exemplaar uit , namelijk deze:
De citizen attesa hakuto r CC4044-53E
Het ‘stealth’ patroon op de bracelet en de dial zijn bekomen door titanium enorm te verhitten en daarna direct af te koelen (zover ik het begrepen heb).
Ik vind hem prachtig maar toen dacht ik, deze is echt wel helemaal hetzelfde straatje als mijn astron (naar mijn gevoel) dus nee dat gaan we niet doen.
Maar toen viel men oog op een ander model!
Een model met een speciale functie namelijk het ‘lunar programma’, swerelds eerste solar/radiocontrolled polshorloge waarbij de moonphase door het signaal word goed gezet samen met de tijd etc. Het horloge onvangt een signaal en door middel van de datum gegevens word de moonphase juistgezet, wauw

Ik had ook nog geen moonphase, altijd willen hebben dus check.
Deze is het dus geworden de citizen attesa hakuto r LE BY1008-67L.
De gestructureerde inkt op de dial moet de oppervlakte van de maan voorstellen, ik snap het ergens maar mij doet het aan toch andere dingen denken

Ik vind het ook zeer mooi hou de lugs smal gepolijst zijn aan de bovenkant en hoe dit stuk breder word naar de kast toe

Hier is hij dan

![20240922_095754|375x500]
Ja ik ben geen goede fotograaf, ik kan verzekeren dat het in het echt een stuk beter is

Even kopie paste voor de specs

Features
Modell:
BY1008-67L
Movement:
Eco-Drive
Caliber:
H874
Caliber Type:
Analog Quartz
Caliber Features:
Battery discharge indicator, World Time, Shock detection function, Day/Date, Mondphase, 24 h display, +/- 15 sec per month, Antimagnetic, Perpetual Calender, Radio-controlled watch - EUR - JPY - USA - China, 180 days, Energy reserve display, Eco-Drive, Automatic hand correction
Power Reserve:
180 days
Dial colour:
black
Dial Index:
Strokes
Glas:
Anti-reflective sapphire glass
Case Colour:
titanium grey
Case Material:
Super Titanium ™
Case Coating:
Duratect DLC
Water Resistant:
10 bar water resistant
Diameter (X-axis):
41.5 mm
Weight:
100 g
Bracelet Colour:
grey
Bracelet Material:
Super Titanium ™
Bracelet Coating:
Duratect DLC
Bracelet Features:
Bracelet massive, Double push buckle, Safety folding buckle
Special feature:
Limited Edition 2400 pcs, worldwide
Bedankt voor het lezen, het was even een uitgebreide uitleg ook omdat (als er niets kapot gaat) mijn volgende horloge nog 6jaar gaat duren .
Nog een fijne zondag iedereen .