Gisteren een Citizen Aqualand C023 aan kunnen schaffen.
Deze is uit de eerste periode van de productie van de Aqualand, de meeste mensen zullen hem kennen als de JP2000-08.
Deze eerste Aqualand, referentie C0023, debuteerde begin 1985 en was het eerste horloge met een elektronische, digitale dieptemeter. Voor alle duidelijkheid: horloges met dieptemeter waren toen niet nieuw. Favre-Leuba en Aquadive hadden ze in het begin van de jaren '70, en ruwe, onbetrouwbare digitale duikcomputers bestonden al in de jaren zestig. Maar in een draagbaar horloge in traditionele stijl was deze toegevoegde functionaliteit revolutionair.
Hier even snel wat foto’s:
(En ja i know, een diver hoort niet op een lederen band, vind deze er wel leuk op staan . De orginele zit er uiteraard bij en zelfs de houten box is aanwezig )
Thenks @Dannyboy je moeite wordt erg gewaardeerd door me Tof hoor! Ik ben zelf nu eenmaal een succer voor mooie sets! Soms twijfel ik nog wel eens bij de aanschaf van iets… dan vraag ik naar de hele set als verpakking… en die kan me dan nog wel eens de doorslag geven. Vandaar dat ik zo benieuwd was