NA Citizen AT9030-55L

Daar ik alleen mechanisch/opwind horloges heb en enkele kinetics, hebben al deze horloges een ding gemeen, ze blijven niet precies op tijd. Hetzij enkele secondes per dag of per week.
Nu zie ik hier vaak de G-Shock’s langs komen maar dat is toch niet echt mijn ding.
Dus ging ik op zoek naar een GPS-controled watch, echter deze zijn zo groot en ook behoorlijk aan prijs.

Wat dan?

Een radio controled watch maar dan met wijzers i.p.v. digitaal.
Na wat review gelezen te hebben en internet filmpjes en plaatjes bekeken te hebben viel mijn oog op bovenstaande versie, na wat zoeken kwam ik uit bij Amazon.de.
Vandaag was het dan zover. UPS aan de deur met het wel bekende doosje wat dan natuurlijk open moet.
Nu kwam ik op you tube een filmpje tegen waar in 19 minuten het gehele horloge uitgelegd en ingesteld wordt. Inclusief tweede tijd, alarm en leap year.

Dan nog even op maat maken en door de korte lugs valt de 44 mm gelukkig niet groot uit.

Ook is deze voorzien van het ECO-drive principe wat inhoudt dat zonlicht de batterij oplaadt, bij full charged kan deze het 6 maanden volhouden.

Zo nu genoeg tekst en dan natuurlijk de plaatjes.
Helaas gezien het late tijdstip zijn de buiten foto’s niet zo mooi belicht

15 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze fraaie verworvenheid!!
Robuuste schoonheid!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Mooi klokje en het op tijd lopen heeft inderdaad best iets aantrekkelijks… :blush:
Gefeliciteerd en veel draagplezier gewenst.

1 like

Mooi🖒… heb ook twee van die Citizen’s…radio controlled en perpetual calander…lekker bij de tijd hoor🖒😊

1 like

Mooie klok, gefeliciteerd!:+1::+1::+1:

1 like

Niet vor mij :laughing:

Mooie aanwinst.
Daar kun je nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang plezier aan beleven.

1 like

Mooie aanwinst gefeliciteerd .

1 like

Mooi horloge! :+1:

1 like

Trek je nagels eens een stukkie in, dude …

1 like

Mooi horloge, alleen deze uitvoering vond ik wat te groot qua afmetingen. Zelf heb ik de FC0010-55D. Zelfde caliber (H820), maar wat bescheidener: 39mm.

Veel plezier met je aanwinst! Ik ben er zeer tevreden over.

1 like

Een mooi horloge,heel veel plezier ermee gewenst.

1 like

Toppertje!!

ik heb hem ook. Ideaal voor reizen. geniet er van.

1 like

Daar is ie ook voor aangeschaft.

1 like