NA Citizen Attesa

Na een exposure hier op HF kwam deze op mijn vizier: een niet te grote titanium, radio controlled, Eco Drive Citizen voor een normale prijs.


eenvoudige blauwe plaat met toch veel details in de afwerking van bijvoorbeeld de indices en de chapter ring. Super licht ding ook met het super titanium (duratect) van dit Japanse merk. De kast is mooi afgewerkt met contrast tussen de brushed en de gepolijste delen. De bezel is bescheiden van dikte en ook de maatvoering is aangenaam met 40,6 mm diameter en 10,6 mm dikte.
s-l400
De eveneens titanium bracelet heb ik direct verwijderd, ben er niet zo van, maar de micro-verstelling in de clasp is toch wel erg prettig (waarom dat niet standaard is op bracelets, is mij een raadsel…). Met een Hirsch croco suede band van 22 mm die prima past in de ongelukkige 21 mm lugbreedte is het een prima combi!

Prettige no nonsense specificaties met de Radio Controll en het solar Eco Drive uurwerk, voor mij een handige beater naast de automaten die ik heb.
Flimpje voor de liefhebbers:

92 likes

Mooi horloge met fijne details. Veel plezier ermee.

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze getalenteerde aanwinst!!
Een schitterende wijzerplaat en bezel!!

Ik wens je er een solide tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gaaf horloge :ok_hand:

1 like

Die heeft ook al op mijn radar gestaan : een radiogestuurde Citizen in kleinere maat met een rustige wijzerplaat, datum op 3, titanium en verstelbare sluiting.
Beter wordt het bijna niet, tenzij ze die steden op de bezel nog weg laten.

2 likes

maar dan wordt het instellen van de tijdzone bij een reis wat lastig, de bezel is lekker dun en de tijdzones niet opvallend aanwezig.

4 likes

Prachtig :wink:

1 like

Cool! Gefeliciteerd!

1 like

Wat een mooie Citizen! En deze is met een H145 module welke wel synchroniseert op o.a. DCF77. (Dat is niet bij alle Citizen radio controlled modules het geval namelijk)

Staat 'm goed die lederen band.

2 likes

Mooie Rik :ok_hand: veel draagppezier :+1:

1 like

Tof ding!

1 like

Ja! leuk ding is het, bedankt!

5 likes

Mooie aanwinst, geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinst. Ik vind het een heel mooi en sportief horloge. Geniet ervan!

1 like

Istiedan! Erg mooi :+1:

1 like

Van harte! Hoe werkt die bezel met steden eigenlijk? Is het gewoon om de tijdzones te kunnen tellen of is ie nog verstelbaar of iets dergelijks?

1 like

Mooi! Ook de kleine oranje accenten geven 'm net dat beetje meer

1 like

Heel erg gaaf en geniet ervan.

1 like

De bezel is vast, door de kroon uit te trekken wordt de huidige tijdzone met de secondewijzer getoond, Par in ons geval. Zou je naar de UK gaan dan zou met 1 draai aan de kroon de secondewijzer naar Lon zetten en wordt de uurwijzer 1 uur teruggezet na terugdrukken van de kroon.

4 likes

Dat is best gaaf! Perfect reishorloge in dat geval. Veel plezier ermee!

1 like