NA: Citizen Automatic 100M NH8380-15E

Net binnen, de nieuwe automaatduiker van Citizen.
Deze wordt aangedreven door het kaliber 8200 werkpaardje dat al heel lang dienst doet in de verschillende simpele automatische horloges van het merk. Deze kan opgewonden worden via de kroon maar hacking is niet aanwezig.
Eerste indrukken zijn goed, mooi afgewerkt en een crispy 120-clicks bezel.
Enige opmerking is dat deze met z’n 46mm en - gelukkig maar - korte lugs toch wel heel aanwezig is om mijn medium polsje. Ik hoop dat Citizen deze in de nabije toekomst in een kleinere uitvoering als ISO-duiker met schroefkroon uitbrengt, 42-44 mm zou ideaal zijn voor mij.

Fotootjes:

30 likes

En bedankt he? Nu staat er nog een horloge op mijn verlanglijstje.
Ik vind hem geweldig!
Geniet volop van deze prachtige duiker.
Toch 1 puntje van kritiek: die standaard rubberen banden vind ik echt helemaal niks!

2 likes

Mijn beste,

Een markante duiker!!
Geniet er met volle teugen van!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

2 likes

LoL, graag gedaan :stuck_out_tongue_winking_eye:
Ben ook geen fan van standaard rubberbanden op Citizen en Seiko’s, maar helaas zat een versie met een metalen armband niet in het assortiment…
De band smoelt wel goed in combinatie met deze kast.

Eeeehh, nee. Echt niet.:sweat_smile:

1 like

Ach, smaken verschillen hé (gelukkig) :wink:

1 like

Citizen, leuk merk tegen sympathieke prijzen, veel plezier met je kloeke duiker!

1 like

Heb ik ook lang op de radar gehad…maar toch wel erg groot…is ook een mooie blauwe van😊

Leuke review🖒…veel plezier ermee!

1 like

Ja, valt groter dan de Tuna rond mijn pols. Dat is een beetje het twijfelpunt momenteel, ik vind 'm nog net kunnen maar the wife vindt het maar niks. We gaan er nog een nachtje over slapen :wink:
Die blauwe is inderdaad ook heel vet!

1 like

Veel plezier met deze mooie klok. Wristshot staat je goed, maar hij lijkt ook erg hoog dus misschien vanuit een andere hoek weer heel anders.

1 like

Wauw wat een prachtige klok!

1 like

Heb Citizen nooit op de radar gehad, maar dit is een mooie! :thumbsup:

1 like

Hele nette duiker hoor. Prima uurwerk. Veel plezier ermee. Komen (nog) niet vaker voor op het forum.
Niet gedacht aan de BN0151-17L? Die is 44mm (eco drive weliswaar).

1 like

Die mag er ook zijn Harry, maar ik neig weer meer naar automatics de laatste tijd, de blauwe NY0040-50L lijkt me wel wat, maar is de laatste tijd duur(der) geworden en slecht verkrijgbaar.

1 like

Een mooi horloge veel plezier ermee.

1 like

Mooi horloge en ik vind de foto’s ook mooi.

1 like

100 % amateurfotograaf maar we doen ons best Patrick. Bedankt!

Te groot voor mij, maar ziet er top uit :+1:
Gr.Wander

1 like

Mooi hoor, gefeliciteerd en geniet ervan!

1 like

Mooie aanwinst gefeliciteerd . :thumbsup: