NA Citizen Barnacle

Ik keek al vanaf de release naar deze toffe titanium duiker van Citizen. Deze mechanische duiker is geïnspireerd op een duikhorloge uit 1977 die teruggevonden is op een Australisch strand met zeepokken erop. Deze Citizen bleek jaren in het zeewater te hebben gelegen, maar het uurwerk liep nog. Voor meer info:

Vanaf de release eind 2022 keek ik uit naar de blauwe versie. Onlangs deze laten zien in de etalage aan mijn vrouw en die vond deze variant veel te blauw. Ondertussen is mijn smaak toch enigszins veranderd sinds het inloggen op HF :crazy_face:.

Ik had ondertussen meer interesse in de zwarte uitvoering. Nergens gezien om te passen in de loop der jaren terwijl ik toch regelmatig horloges heb gepast (alleen of met mijn zoon).

De Barnacle al geregeld hier in het blauw voorbij zien komen, maar of geen geld in het horloge potje of iets anders op het oog. Jullie weten hoe dat gaat, dus nooit de knoop doorgehakt en telkens was deze snel weer verkocht, waardoor de interesse weer afzwakte.

Gisterochtend in de wachtkamer bij de tandarts zat ik op HF te loeren en zag ik de aanbieding van @NOAD . Betrouwbaar HF lid al eens eerder contact mee gehad en aangeboden tegen een interessante prijs. Dus direct een pb gestuurd en de deal was snel gemaakt.

Thuiskomen van de tandarts was nog nooit zo leuk :grin:. In de ochtend besteld en betaald. Roy heeft de Citizen direct ingepakt en verstuurd, dus was deze vandaag al binnen. Ditmaal lekker thuiskomen van kantoor.

Goed verpakt en in de staat zoals vermeld in de advertentie. Met een extra band en push pins, wat een service.

Waarom nog een duiker in de collectie?
Mijn eerste titanium duiker, een echte duiker (200 m), vintage look, lollipop seconde wijzer, automaat, op rubber. :heavy_check_mark:

Ik laat de specs voor wat het is, past immers prima op mijn 17cm pols. Dit wordt mijn nieuwe vakantie duiker: zon, zee, strand en zwembad. De Timex is vanaf nu overbodig vrees ik.

Tijd voor plaatjes.

Plus uiteraard eigen foto’s, want ik ben blij :grinning:

Bedankt voor het lezen en Roy dank voor de goede service en de snelheid van handelen.

75 likes

Hele gave Citizen Promaster! Van harte gefeliciteerd met deze mooie NA!

1 like

Mooie Citizen en een mooi verhaal! Dank daarvoor en veel plezier met deze mooie duiker.

1 like

Gefeliciteerd!
Ziet er heel goed uit!

Mooie Citizen.

1 like

Mooie nieuwe aanwinst. Draag hem met plezier.

1 like

Gaaf horloge! Ik heb hem ook 2 keer gehad :face_with_peeking_eye: Lekker ook he, dat titanium? :muscle: Geniet ervan!

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze zeewaardige Citizen.:ocean:
Ik wens je er een diepzinnige tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Veel plezier met deze toffe ‘Barnacle’

Maar dat zal wel goedkomen, stond al lang op het wensenlijstje bij jou :smiley:

1 like

Veel plezier ermee Arjen. Toppie.

1 like

Heel erg mooi!

1 like

Van harte gefeliciteerd :partying_face:
Veel draagplezier

1 like

“Historische” aanwinst :ok_hand:

1 like

Mooie aanwinst :ok_hand: veel draagplezier!

1 like

Heel mooi, wil er ook al een tijd eentje van deze serie. Geniet ervan. :+1:

1 like

Hij is tof!! Gefeliciteerd met deze iconische topper. :partying_face::ok_hand:

1 like

Veel draagplezier, zeer licht en met prima intern uurwerk,de rubberen band heeft me nooit weten te overtuigen,slechtste ooit in mijn ervaring,de klik met het horloge kwam ook niet.
Heeft wel een mooi verhaal.

1 like

Dat had ik ook ja… :thinking:
Maar genoeg om te proberen op deze beauty

2 likes

Dank @Mardo @PowerReserveFan @Perpetuality en @Grollebol
ik ben blij met mijn tweede Promaster

1 like

Thanx Patrick, ik hoop dat het bij mij bij deze ene keer blijft :grin:

2 likes

Leuke vondst Coenraad
zeewaardige Citizen :ocean: :pray: