NA Citizen BL5594-59A - een juweeltje

Je hebt duidelijk te tijd genomen er een mooi verhaal van te maken. Complimenten :+1: Hartstikke leuk, en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Ziet er tof uit.

1 like

Ik vind jouw horloge prachtig. Staat ook op mijn Citizen verlanglijstje. Zit hier een milled clasp op?

Qua afwerking (brushwerk, de afwerking vd schakels, de aansluiting etc) zou dit op een hoog niveau komen. En beetje stille hoop dat het richting de Chronomaster/THE CITIZEN zou zijn.

Het E820 uurwerk voldoet daar verder niet aan hoor. Nauwkeurigheid van ± 15 seconden per maand.

In de Promaster zit een B612 uurwerk in met ook een afwijking van ± 15 seconden per maand.

Categorie Chronomasters is next level hoor. Daar zit bijvoorbeeld een A660 uurwerk in. Het meest ultieme wat Citizen nu heeft geflikt is het 0100 uurwerk. Check dit filmpje uit.

2 likes

Ik weet niet wat een milled clasp is, maar het ziet er zo uit

De ± 15 seconden. Ik heb daar betere ervaringen mee. Slechte een paar seconden per maand. Mijn laatste Eco Drive week maar een seconde per maand af. M’n huidige heb ik nu 2 weken en die secondewijzer laat nog steeds hetzelfde zien.

Het is echt een beauty. Heb hem nu op siliconen strap. Die staat op Chrono24 bij Hands of Time in Voorburg voor 260.
Op staal 280.

2 likes

Dank je, vond het ook leuk om te doen. Wilde graag mijn ervaring delen met de rest.

En natuurlijk ook dank voor de kuddos en feedback aan @Zwanorama, @GMTplus1, @ThaPapper, @pasd

3 likes

Graag gedaan. Dank voor de kuddos en natuurlijk ook @horlogemakker, @JMH, @Dannyboy, @Rob007

3 likes

Yep, dat is een goede sluiting wat uit een mooi stuk staal is gefreesd. Die Promaster gaat er dus komen. Ik geef je een seintje als ik hem heb.

De Citizens lopen altijd beter dan die officiële specificaties. Dat vind ik ook zo geweldig aan Citizen. Dat ze retegoeie horloges maken voor een mooie prijs.

1 like

Aah mooi man. Dan wens ik je alvast veel voorpret.

Citizen is inderdaad een waanzinnig merk. Mooie afwerking. Precisie. Ook de NY 0040 automatic loopt erg goed. Heb er 2 gehad die uit de doos fantastisch liepen.

Laat maar weten!

1 like

Thanks, voorpret is het leukst. Van de NY0040 snap je toch niet hoe ze die kunnen maken voor die prijs. Echt super.

Mooi filmpje!

En goede review! Ik ben ook wel fan van citizen, mooie horloges zonder al te veel poespas

1 like

Mooie review… dank daarvoor :sunglasses: En geniet van het horloge!

1 like

Heel gaaf! Veel draagplezier

1 like

Goede beschrijving!
En leuk/informatief om te lezen.
Dank daarvoor.

1 like

Topper. Had ook een wittere plaat verwacht nav de renders.
Gelukkig ben je alsnog erg tevreden, want het kan ook een tegenvaller zijn.
Geniet ervan :ok_hand:

1 like

Heel mooi horloge. Leuk verhaal en fijne foto’s. Geniet van je horloge.

1 like