NA: Citizen Bullhead 8110A

Hoi Hoi,

Vandaag wil ik jullie voorstellen aan mijn nieuwe (nieuw voor mij) Citizen Challange Timer 8110A Chronograph A.K.A. de Citizen Bullhead.

Afgelopen jaar heb ik mijn ogen open gehouden voor een mooie Citizen Bullhead. Online ben ik ongeveer een jaar geleden ergens een foto tegen gekomen van een Citizen Bullhead (voor Once Upon A Time In Hollywood) en ik wilde er erg graag een hebben. Echter vond ik de prijzen voor een net examplaar nog al hoog of wanneer de prijs wel aantrekkelijk was zag het ding er niet uit.

Totdat een week of 3 geleden mijn oog viel op een advertentie ergens online voor een mooie Bullhead. Toevallig genoeg maar een half uurtje rijden bij mij vandaan. Dus ik heb gelijk contact opgenomen met de verkoper en de avond er op zat ik in de auto naar Veghel om het horloge op te halen :slight_smile:

Het horloge ziet er voor zijn leeftijd nog erg netjes uit. Ergens tussen 1970 en 1980 is dit horloge geproduceerd dus inmiddels 40 a 50 jaartjes oud. De kast is in het verleden licht opgeknapt waardoor de kast opnieuw fijn geborsteld is. Bij thuiskomst bleek het echter dat helaas de zwarte ring om het glas een relatief slechte verflaag had die er al heel snel af kwam. Dus heb ik de moeite genomen hem er voorlopig helemaal af te halen. Voor een paar tientjes is gelukkig een nieuwe ring + glaasje te krijgen mocht ik het willen vervangen. Verder is het horloge geheel origineel, er zit dus ook geen aftermarket wijzerplaat op gelukkig.

Voor de mensen die niet bekend zijn met de Bullhead zal ik even wat van zijn speciale kenmerken benoemen om duidelijk te maken wat dit horloge speciaal maakt.
Het gaat om een automatisch uurwerk dat op 28.800 beats per uur draait
Tevens is de chronograph functie voorzien van ‘fly back’. Dit betekent dat de timer gereset kan worden terwijl de timer loopt. Hierdoor hoeft hij niet eerst stopgezet te worden voordat hij gereset kan worden. De seconden timer van de chronograph gaat ook tegen de richting in terug op zijn 0 plaats staan.

Tenslotte deel ik graag de plaatjes van mijn nieuwste aanwinst! :slight_smile:

34 likes

Proficiat met deze aanwinst, mooie foto’s!

1 like

leuke aanwinst, gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd met de aanschaf! In mijn horlogedoos zit er ook een! :slight_smile:

6 likes

Die staat er nog erg netjes bij zo te zien! Bij mij is de lume helaas niet veel meer waard :stuck_out_tongue:

1 like

Mooie Bullhead :+1:

1 like

Echt een mooi horloge. Ik had er nog nooit van gehoord tot in de Watchmakers museum langs was geweest. Daar hadden ze er ook 1 met een foto van Brad Pitt met de bullhead in de film “Once upon a time in America”
Origineel ontwerp!

Leuke aanwinst :+1:t2: …Er zijn nogal wat twijfels over de datum bij deze bullheads …bij Sweephand zeggen ze dat de datum origineel zwart moet zijn…maar ook bij hun twijfels of de witte misschien wel Europese modellen zijn…Heb je een foto van de caseback? Kan je precies zien van welk jaar en maand hij is :ok_hand:t2::smiley:

Dat wist ik nog niet!

Bij deze een foto van de caseback:

3 likes

01-1975 is deze :+1:t2::smiley:

2 likes

Weer wat geleerd! Bedankt :slight_smile:

1 like

Graag gedaan :+1:t2::smiley: … Trouwens dat op de bezel krasjes en het zwart er gedeeltelijk af zit vinden veel verzamelaars zo horen…zo zie je dat het horloge gebruikt is…soort charme ofzo zeg maar :grin:

Hoort het er ook vanaf te bladderen? Dat deed het bij mij namelijk haha.
Ik irriteerde me er mateloos aan dat de bezel er perfect uit zag op 2 missende stukjes verf.
Daarom heb ik zo’n vermoeden dat mijn bezel ooit opnieuw gespoten is met niet zo’n geweldige verf.

1 like

Jip…mijn eerste fout die ik maakte toen ik in de Citizen vintage wereld dook was dat deze ook een zwarte bezel hoort te hebben maar dat ze soms ook heel het zwart eraf halen…zelf bij deze nog erover zitten te denken om met modelvliegtuig verf erover te zetten :+1:t2::grin:

Dat zou je denken maar zo zijn de meeste bullheads :+1:t2::roll_eyes:

2 likes

:thinking:
is het niet 10-1975?

5 likes

Oh…pfff…:see_no_evil: …je hebt gelijk Ludo :ok_hand:t2::smiley:

Teveel met Seiko bezig :rofl:

@Jay448 hij is van 10-1975 :+1:t2:

3 likes

Mooi horloge hij heeft wel echte hoorns !!

2 likes

Fantastisch zeg zo’n ding. Echt heel gaaf. Veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst!

1 like

Goedzo Ludo!

1 like