NA: Citizen Chrono Master 08-1968

En dan is hij er toch nog gekomen :blush: …mijn grail? Waarschijnlijk zullen er nog wel meer volgen maar toen ik in de wereld van Citizen vintage dook pak hem beet 2 jaar geleden kwam ik deze tegen op Sweephand’s blog en was ik gelijjk onder de indruk.

Maar ja het volgende is dan op zoek naar zo’n Chrono Master en toen schrok ik wel :astonished: …ze gingen vanaf €1000( in een mooie staat dan) , dat was wel even slikken :roll_eyes: … maar dan kwamen er andere Citizen’s voorbij en liet ik de Chrono Master even in de koelkast staan zo van…ooit…ooit…een keer

Toch raar dat als je niet aan het zoeken bent je dan toevallig op den duur toch iets tegen komt…

De Citizen Chrono Master is zeg maar de high-end van Citizen in de jaren 1960-1975 en is het antwoord van Citizen op de Grand Seiko van die tijd…

Deze gescoord via Chrono24 (waar ik nog nooit iets gekocht heb) voor een fractie van de prijs waar ze voor gaan normaal. Leuk gesprek met de verkoper gehad en nog wat van de prijs af kunnen krijgen mede dat deze ook liever had dat zijn horloge bij een verzamelaar kwam dan bij een opkoper ofzo… :yum:

Hij is niet perfect maar komt aardig in de buurt, een paar krasjes kunnen ontdekken op het glas maar dat kan nog opgelost worden…verder heel blij met deze aanwinst die ik eigenlijk veel later had gepland :blush:






Hier nog een link naar Sweephand’s blog over de Chrono Master’s:

Bedankt voor het kijken/lezen en nog een fijne avond :+1::smiley:

48 likes

Top, dat ziet er goed uit! :+1:

1 like

Thanks…tja dan is het er toch een keer van gekomen :ok_hand::blush:

1 like

Ziet er goed uit, veel plezier ermee!

1 like

Hele mooie aanwinst, ziet er nog erg goed uit.
Veel draagplezier! :+1:

1 like

Dank je wel :+1:

Thanks :+1:

1 like

Zeker een mooie aanwinst !!!

1 like

Ik heb net even de sweephand link door genomen en je hebt zo te zien meteen een van de mooiste modellen chronomaster te pakken :sunglasses:

1 like

Mooi!

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Wat een prachtige wijzerplaat!!
Zeer fraai!!
Ik wens je er een aangename tijd mee!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi hoor! Ik kan me voorstellen dat je er dolblij mee bent.
Uit welk jaar is deze?

1 like

Dank je maar…uhm…je kent mij :joy: …Ik ben nogal gek van no date en er is een chrono master(de eerste) van 1962(handwinder) zonder datum :zipper_mouth_face::yum:

1 like

Dank je! 08-1968 :+1:

Dank u vriendelijk :smiley:

1 like

Alweer zo’n schitterend exemplaar waar ik het bestaan niet van afwist,dit forum blijft me verbazen.
En wat word ik hier hebberig van.

Veel plezier met je aanwinst

1 like

Gewoon niet meer op HF komen anders komt het nooooit meer goed :+1::joy:

Dank je :+1:

1 like

Helaas al te laat,nu eerst eens uitzoeken waar ik mijn nier kan verkopen😂

1 like

Hahahaha… zwarte markt? :roll_eyes::sweat_smile:

1 like

Merci :facepunch:t2: