NA: Citizen Chrono Master 08-1968

Dank u vriendelijk :+1::yum:

Artikel is echt gaaf om te lezen…maar het blijft nog steeds spannend want ze komen nog regelmatig modellen tegen van Citizen die ze zelf ook niet kennen…ze zeggen wel stellig dat er alleen zilver/witte zijn gemaakt maar ik kwam een blauwe sunburst Chrono Master tegen die mij toch origineel leek…

1 like

Ik heb het altijd raar gevonden dat die - nochtans zo punctuele - Japanners van Citizen en Seiko er niet in geslaagd zijn om hun archieven wat beter bij te houden en zo terughoudend zijn naar het uitzoeken van hun ‘heritage’ wat betreft informatieverstrekking, productieaantallen en dergelijke. Van veel Zwitserse merken zijn uitgebreide naslagwerken uitgekomen maar buiten 1 boek in het Japans over Seiko ben ik nog maar weinig tegengekomen uit officiële bron. Gelukkig bestaan er sites zoals Sweephand waar je toch nog één en ander te weten komt.

1 like

Hele mooie aanwinst, van harte.

1 like

Ja juist en om die reden dat er over Citizen vintage zo weinig bekend was is hij dat blog begonnen…erg gaaf! Over Seiko is over het algemeen meer te vinden dan Citizen.

Dank je wel :+1::smiley: