NA: Citizen Chronomaster (The Citizen)

Na een lange reis vanuit Japan via het Iberische schiereiland aangekomen in het het kolkende middelpunt van Nederland - Zeewolde - om deel uit te maken van mijn beperkte collectie: The Citizen AQ4020-03E.

Ook wel bekend als de Chronomaster met Tosa Washi black Dial. Waarbij Tosa Washi een traditioneel vervaardigde papiersoort is, de Chronomaster het equivalent van de Grand Seiko en de Black Dial in deze configuratie niet meer te krijgen is. Deze configuratie is door de Croco lederen band met vouwsluiting niet meer leverbaar of zeer moeilijk. Toch gelukt na contact met Solojapan en meteen besteld, ik ben niet zo van bracelets.

Alles ziet er prima uit, mooi zaratsu gepolijst verhard titanium kast, veel detail in de bijzondere wijzerplaat, goede band met mooie sluiting, deze zal ik wel omdraaien denk ik, en bomvol vooruit strevende techniek, niet in de minste plaats het Solar gedeelte. Super Quartz waar ik erg benieuwd naar ben.

51 likes

ik hoef niet te zeggen dat het een wondermooi horloge is, ik bezit er zelf twee :ok_hand:
weliswaar niet met een zwarte dail, die ik trouwens meer en meer begin te begeren :star_struck:
ik wens je er veel plezier mee en dat je hem in goede gezondheid mag dragen :smiley:

2 likes

Lang verwacht, toch gekomen! Gefeliciteerd met deze wonderschone aanwinst!

1 like

Heb net even terug gezocht, in juni 2018 heb ik de eerste foto’s van de witte variant hier geplaatst, begin januari besteld, nu binnen, nog nooit zo lang met een horloge bezig geweest :stuck_out_tongue:

1 like

Mooi! Heel veel plezier ermee!

1 like

Fraaie Citizen Rik!! Veel draagplezier, … :ok_hand:

:joy:

1 like

Heel gaaf, geniet er van :ok_hand: prachtige aanwinst

1 like

Prachtig :ok_hand:

1 like

Heel erg mooi! Geniet van dit technische hoogstandje :ok_hand::ok_hand:

1 like

Wat een fantastisch gave horloge heb je daar. Congrats

1 like

Gefeliciteerd man. Prachtig. Zelf heb ik de witte met bracelet, en ook op termijn vervelen ze absoluut niet. Veel plezier er mee.

1 like

Dat is fijn om te horen, als ras-flipperaar :grin:

Wat een mooi horloge! :heart_eyes:
Zeewolde zal nooit meer hetzelfde zijn.

1 like

Waarom oooh waarom toch al die mooie horloges die hier voorbij komen nu weer deze prachtige Citizen ik wil er ook eentje.
Maar zonder gekheid van harte gefeliciteerd met deze pracht klok. :+1::wink:

1 like

Just say the word! :blush:

1 like

Gefeliciteerd! Prachtige aanwinst!

1 like

Erg mooi!:ok_hand:

1 like

Prachtige The Citizen👍

1 like

Prachtig en wat een vakmanschap…

Maar… euhmmm